Geluid uit laptop niet uit tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACErTj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2011
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe HDMI-kabel gekocht en aangesloten.
Na lang prutsen was er beeld. Ik was blij maar plotseling realiseerde ik dat het geluid alleen uit de laptop kwam. Ik dacht dat HDMI-kabels beeld en geluid overbrengen.
Kan iemand mij hierbij helpen.

Met voorbaat dank.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Hengt hang van je laptop af, mogelijk moet je bij de geluidinstellingen aangeven, dat het geluid over HDMI moet gaan.

Ik heb in de instellingen gezocht en heb nergens iets gelezen over HDMI.
Ik heb een acer aspire 7530.:)

Welkom op Helpmij.nl.:)

Hengt hang van je laptop af, mogelijk moet je bij de geluidinstellingen aangeven, dat het geluid over HDMI moet gaan.

Vergeten te zeggen dat ik Realtek HD gebruik. :d

Dat probleem ik dus ook, vandaag een HDMI kabel gekocht voor de pc naar de TV.
Beeld is prima maar geluid via de PC.
Heb ook naar de instellingen van de PC gekeken, staat inderdaad iets van HDMI bij, bij geluidsopties maar helaas.
Er moet toch iets zijn dat je geluid kan krijgen op de TV via de HDMI kabel?

Mijn laptop is nog geen half jaar oud!!!

Ik hoop op een oplossing van jullie. Misschien kan het wel niet.

Groetjes,

Bezoeker:o

Als je met je rechtermuisknop op het volume icoontje klikt (rechts onderin je beeld), en vervolgens kiest voor "volume control options. "

Daarna kun je daar onderaan onder "sound devices" kiezen voor HDMI output, of voor Speakers. Kies hier voor HDMI output. Daarna zou het moeten werken.
Succes,
Sam

Ja ik had inderdaad eerder moeten reageren, want ik heb het probleem opgelost zoals hier boven.

Bedankt nog voor het meedenken.

Groetjes,

Bezoeker

Dank u voor uw antwoordt, maar ik heb een klein vraagje.:o
Die volume control options is dat te vinden bij het programma dat kwam met windows of kan ik dat ook met Realtek?
Als je met je rechtermuisknop op het volume icoontje klikt (rechts onderin je beeld), en vervolgens kiest voor "volume control options. "

Daarna kun je daar onderaan onder "sound devices" kiezen voor HDMI output, of voor Speakers. Kies hier voor HDMI output. Daarna zou het moeten werken.
Succes,
Sam

Nee dat staat onder het normale windows luidsprekertje.
Tenminste, welke windows versie gebruik je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan