geluid uit systeemkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Bij het opstarten hoor ik soms een harde geluid, soms ook terwijl de comp aanstaat. Hoe komt dit? Het geluid komt uit een deel van de systeemkast dat is afgesloten, met aan 1 kant een grote ventilator. Het is niet een harde schijf of disk of cd-drive. Ik heb geprobeerd om het ingebouwde gedeelte open te maken, maar het lukt niet. Ik heb een Packerd-Bell comp.

is het een harde piep die je hoort.

Fan van de voeding misschien? die kun je eerst eruithalen, daarna kun je hem pas openen.

Het afgesloten deel waar het geluid vandaan komt, zit bovenin de systeemkast. Wat bedoel je precies met de voeding?

okeeee zei:
Het afgesloten deel waar het geluid vandaan komt, zit bovenin de systeemkast. Wat bedoel je precies met de voeding?

Aardappelen, goente, vlees.:p

Dat is waar de tranformator inzit met de gelijkrichter die 230volt wisselspanning omzet naar diverse voltages gelijkspanning.

Oftewel dat kastje waar een kontrastekker achter in wordt gestoken, en ook een koelventilator inzit om de gelijkrichttransistors op de koelplaat te koelen.

Dat gedeelte bedoel ikwwaarschijnlijk. Dus de ventilator kan ik eruithalen?

Dat weet ik niet maar het geluid komt in ieder geval uit het afgesloten gedeelte.

Ik kan dat deel niet openmaken, er zitten enkele schroeven, maar de platen kunnen niet los. Bij de ventilator lukt het ook niet.

okeeee zei:
Ik kan dat deel niet openmaken, er zitten enkele schroeven, maar de platen kunnen niet los. Bij de ventilator lukt het ook niet.

Dan kunnen wij je ook niet verder helpen, alle voedingen kunnen open, ze zijn tenslotte ook in elkaar geschroeft.

Dat wordt dan een ritje computerboer.:(

Het geluid dat daar vandaan komt, kan dat iets ernstigs zijn?

okeeee zei:
Het geluid dat daar vandaan komt, kan dat iets ernstigs zijn?

:confused: :confused:

Het is in ieder geval, geen goed teken, en je merkt het vanzelf of het iets erstigs was, als de voeding het heeft begeven door een niet meer funktionerende ventilator.:evil:

Nogmaals, als je er niets mee kunt, ga ermee naar een pc boer, niemand kan hiervandaan jouw probleem oplossen.

Openen van het afgesloten gedeelte, is dat alleen mogelijk bij de zijde van de ventilator of ook van een andere zijde? Zou het geluid alleen van de ventilator kunnen komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan