Geluid & USB poort, error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

anne-miekes

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
5
Dit probleem ontstond 1 jaar na aanschaf van mijn Compaq Presario 12XL515.

1. Geluid doet het niet --> Er komt geen enkel geluid uit, geen muziek, geen systeem geluiden. --->Over de geluidsfout vond ik het volgende op mijn systeem: "SoundMAX Integrated Digital Audio" geeft error aan in apparaatbeheer-scherm.

2. USB doet het niet --> Kan bijv. mijn webcam niet gebruiken. --->Over de USB-fout vond ik het volgende op mijn systeem: "Universele hostcontroller voor PCI naar USB van VIA Tech 30388" geeft error aan in apparaatbeheer-scherm.

Beide problemen zijn in dezelfde week ontstaan. Geen bijzondere, bewuste actie aan vooraf gegaan.

Weet niet of het relevant is, maar ook de "Enumerator voor Plug en Play apparatuur" geeft een error aan. Alle fouten hebben "foutcode 2".

Ook VIA AC'97 Audio Controller WDM geeft error aan.

Is er iemand die een suggestie heeft, wat er precies mis is, en wat ik er zelf aan kan doen?

Alvast heel erg bedankt,

Anne-Mieke
 
aanvulling

(Laptop is inmiddels drie jaar oud. Toendertijd was de garantie slechts 1 jaar, zeker weten. Kon dus geen gebruik meer maken daarvan, en vond de problemen toen ook niet zo erg. Maar nu wil ik vooral die USB-poort weer kunnen gebruiken om een back-up te maken van mijn files zodat ik de boel kan formatteren.)
 
dank, maar is boven mijn pet..

Dankje Bernard. Maar de uitleg op die website begrijp ik echt niet.. Blijkbaar ben ik een grotere oen dan ik dacht.

Status van de Universele hostcontroller voor PCI naar USB van VIA TECG (3038) is als volgt: De NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden. (Code 2.)

Enig idee welke stappen ik dan moet volgen die op de website worden aan gegeven? Mijn engels is prima, mijn computertaal niet.. vandaar :eek:
 
In eerste instantie dacht ik dat daar de oplossing stond maar bij ander inzien wordt het alleen maar een zoekplaatje. Er mi iets loos met de USB driver. Wat je nog kan proberen is in apparaatbeheer de foutmeldingen van USB verwijderen en daarna de notebook opnieuw opstarten. Als een allemaal Plug&Play is wordt USB opnieuw geinstalleerd en werkt het, anders is het Plug&Pray.
Succes.
 
Ik heb gedaan wat je schreef. Heb datzelfde advies ook op de website gevonden, als advies wat te doen bij Code 2.

Zeker weten goed uitgevoerd. Opnieuw opgestart. Geen enkel effect.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan wordt het een moeilijk verhaal, deze fouten zullen ongetwijfeld hersteld worden bij een nieuwe installatie, maar daar heb je op dit moment niets aan. Misschien dat er andere forumleden hier nog oplossing voor hebben. Telefoontje naar Compaq?
 
Mja.. telefoontje naar Compaq dan maar..

Heb ik een jaar geleden ook al eens geprobeerd, en formatteren etc was ook hun oplossing. Maar dat lost niet mijn probleem op dat ik mijn Giegs aan files niet kwijt kan, want geen brander en geen USB voor zip..

Gr. Goed, je hebt gelijk. Telefoontje naar Compaq.

Dank voor je hulp. Mocht er onverhoopt nog een forumlid zijn die een andere suggestie heeft (een manier om mijn files te back-uppen?), dan hoor ik dat nog wel zeer graag!
 
Misschien nog een lichtpuntje.
Je kunt met een PCMCIA netwerkkaartje verbinding maken met een andere PC en alsnog de gegevens overzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan