Geluid van een opstijgende vliegtuig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
126
Hallo allemaal,

Sinds een paar maand is het net of ik een vliegtuig hoor opstijgen wanneer ik mijn pc aanzet. Het geluid houdt ongeveer een minuut of 2 / 3 aan en daarna is het weg. De cd-drives zijn leeg. Ik heb de koeler van de cpu en een grote ventilator in de kast vervangen maar het geluid blijft. Ook het schoonmaken van de voeding had weinig effect (wel mooi schoon geworden maar het geluid blijft) Eerder had ik nooit last van dit soort irritante bij-geluiden. Heeft iemand een idee waar het probleem zich kan bevinden?

Alvast bedankt,

Grtz,

Ron
 
Eerder had je óók last van dit gebeuren, het is je misschien alleen niet zo hinderlijk op gevallen.... op het moment van opstarten wordt je cpu ventilator altijd even op "vol gas" gezet... daarna nemen de verschillende temperatuur sensors de besturing van de ventilator over....
Het kan zijn dat het lagerwerk van de cpu ventilator langzaam aan het slijten is waardoor hij meer herrie maakt.... of er is iets in je kast veranderd waardoor het meer opvalt.....
 
Ik heb de cpu koeler vervangen. Maar dat was het dus niet. En er is ook geen hardware bijgekomen. En aan de kast zelf is ook niks veranderd.

Bedankt voor je reactie!!!

Grtz,

Ron
 
misschien is het de ventilator van je voeding die geluid maakt..
 
Waarschijnlijk toch een of andere ventilator die moeite heeft met draaien.
 
Het probleem is opgelost. Het bleek achteraf toch in de voeding te zitten. Dus ik heb een nieuwe voeding aangeschaft en heb nu geen last meer van een opstijgende vliegtuig.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!

Grtz,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan