geluid van home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

damiondebest

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2014
Ik heb een vraagje

Ik heb mijn xbox 360 slim altijd aangesloten gehad met een optische kabel vanaf mijn xbox naar mijn home cinema set (philips)
Maar laatst begon opeens mijn geluid te kraken, en opeens stopte het er helemaal mee.
Ik een nieuwe optische kabel kopen,nog steeds niks...
Ik even goed naar de xbox gekeken, en jahoor, optische kabel ingang stuk...
Ik xbox bellen, kost het 70 ,- om het te laten maken en dat heb ik er niet voor over.
Ik vroeg mij dus af of er een andere manier is om mijn xbox aan te sluiten aan mijn home cinema set
Home cinema: philips HTS3531
Tv:samsung.
Xbox: xbox 360 slim

Alleen nu heb ik weer een probleem, want op mijn home cinema set zit alleen een hdmi uitgang, en geen ingang, dus volgens mij kan ik het dan ook niet met een hdmi aansluiten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen !!!

Gr. Damion

Er kan eigenlijk weinig kapot gaan aan een optische uitgang. Als de optische bus (chassisdeel) op de X-box is afgebroken, okee (maar die dingen kosten los ongeveer €10,-). Die zou je zelf kunnen vervangen als je een beetje handig bent - en de garantie al verlopen is (want de garantie verloopt als je 'm open maakt). Als er echt meer aan de hand is, is €70,- goedkoop.

Alternatieven: Je hebt ook een analoge uitgang op de X-box, met rood/witte tulp. Daarvoor kun je een verloop-kabeltje kopen dat in de Aux-ingang vd Philips gaat. Maar dan heb je geen surroundgeluid meer, alleen stereo.

Fotoguide hoe je een X-box open maakt (en weer dicht).

http://www.ifixit.com/Device/Xbox_360_S

Laatst bewerkt:
Er kan eigenlijk weinig kapot gaan aan een optische uitgang. Als de optische bus (chassisdeel) op de X-box is afgebroken, okee (maar die dingen kosten los ongeveer €10,-). Die zou je zelf kunnen vervangen als je een beetje handig bent - en de garantie al verlopen is (want de garantie verloopt als je 'm open maakt). Als er echt meer aan de hand is, is €70,- goedkoop.

Alternatieven: Je hebt ook een analoge uitgang op de X-box, met rood/witte tulp. Daarvoor kun je een verloop-kabeltje kopen dat in de Aux-ingang vd Philips gaat. Maar dan heb je geen surroundgeluid meer, alleen stereo.

Ik heb nu een audio adapter van de xbox 360 arcade besteld waar ook een optische aansluiting op zit, ben benieuwd of dat gaat lukken

Nou de audio adapter werkt ook niet, hoe heet die optische bus precies want ik kan het nergens op google vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan