Geluid van laptop naar versterker vraagje!;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hallo wie kan mij even helpen?
ik heb een jack-kabel naar 2x tulp verbonden van mijn laptop naar mijn versterker, die nog tulpingangen heeft achterin.
Mijn boxen geven wel geluid, maar het klinkt nergens naar, een beetje 18e eeuws geluid zoiets. hahaa.
Wat doe ik verkeerd? de verkeerde ingangen in mijn versterker gepakt wellicht?
Of gaat dit zowiezo geen stereogeluid geven op deze manier met deze kabel??
Wie kan mij een tip geven??

Bedankt vast!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:

Zou moeten werken hoor.
Welke ingang gebruik je op je versterker ?

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Ja dat zal het punt wel zijn, ik heb de tulpjes gestopt in de ingang waar normaal een cassettedeck zou zitten, die waren nog vrij, (dacht dat dat wel goed zou zijn maar nee dus) maar dat werkt dus niet.:o
weet jij welke ingangen ik wel moet gebruiken??
Bedankt vast!

Groetjes Jolanda

Heb je AUX of een MD ingang ?
Als je het probeert moet je wel om te beginnen je volume zo laag mogelijk zetten op je versterker anders kun je je versterker/boxen opblazen.
Zorg dat het volume op je PC op z'n hoogst staat.

Groeten Marcel

O dan ga ik vanavond even kijken en mijn versterker omdraaien.
Punt is ik moet wel 2 tulpjes kwijt kunnen een rode en witte in die uitgangen, heb je daar rekening mee gehouden?
wat moet ik anders als ik maar 1 aux of MD heb voor 1 stekkertje ipv 2?

:)Okee onwijs bedankt Marcel, ik ga er vanavond mee aan de slag!:-) :thumb:

Hoi Marcel,

Het is niet gelukt hoor, balen.
Ik zal je wat foto's sturen van de achterkant van mn versterker.
TRouwens de tulpstekkers die in de versterker zaten hadden een langer "pielletje" even zo gezegd dan de kabel die ik heb gekocht.
Ik sluit zo een foto bij.versterker 006 (Large).jpg
en de originele zijn wit en rood en de gekochte zwart en rood.
Hierbij mijn versterker;
versterker 008 (Large).jpg
miscchien is de nieuwe tulp te kort of bestaat er nog een andere maat zoals de originele die beduidend iets langer zijn??
heb ik de verkeerde kabel? ik heb een uitgang gepakt nu onder de cdspeler die wel werkt, een audio-uitgang maar slechts 1 box van mn surroundspeakers doet het, alleen de centerspeaker
de andere 5 niet. geen idee hoe het komt...balen...
heb jij nog tips?

thanksss Jo

Mijn versterker is trouwens een Yamaha RX-V430RDS en mijn boxen en woofer van Magnat
versterker 017 (Large).jpg
hier nog wat info
versterker 012 (Large).JPGversterker 016 (Large).jpg

Je moet ze in ieder geval op de IN sectie aansluiten (die 12 aansluitingen aan de linkerkant)
Ik wist niet dat het om een surround set ging.
Ik dacht gewoon een (ouderwetse) stereo versterker.

Volgens mij moet je jouw tulp stekkers op de onderste 2 aansluiten.
Waar in het voorbeeld een CD/MD op zit.
Heb je nog iets anders wat je op die ingang aan kunt sluiten om te testen, bijv. een mp3 speler of smartphone ?

Als ie het dan niet doet maakt misschien die te korte stekker geen goed contact.
Maar er kan ook iets anders aan de hand zijn wat mij boven mijn pet gaat.

Groeten Marcel

De vraag is ook welk merk en type audiochip je op het moederbord hebt, je probeert nu een surround signaal als stereo af te spelen, of de uitgang van de PC audio op stereo zetten of een, indien mogelijk op die audio van de PC, een digitale kabel te gebruiken.
Welk merk en type laptop is het?

Hoi Marcel, ja ik kan een mp3 speler proberen en ook mijn smartphone. Dat zal ik vanavond doen. Maar mijn gevoel zegt me dat dit het niet gaat worden.
het geeft gewoon geen stereo geluid. Miscchien is toch die tulpstekker van die nieuwe kabel niet goed of Lange Pier moet er een andere kabel op, een digitale idd.
Bestaat die ook van laptop naar tulp?
Die 1e foto die rechtse set met die langere plug (rrod-wit) is dat dan een andere tulp als het linkse setje met de kortere plug (zwart-rood)??

Mijn laptop is van Alternate eigenmerk en deze maand 2 jaar oud, koste 799. Weet niet uit mn hoofd de specs, moet vanav even kijken, nu op werk.
bestaat er een digitale kabel van jack naar tulp en dan met langere plug?? mijn uitgang laptop staat al op stereo maar doet dus niks...
waar kan ik nu het beste naar kijken? mijn gevoel zegt ook dat die kabel niet goed is en de tulpplug te kort.
welke kabel zou ik dan moeten hebben ik bestel bij allekabels.nl

groeten Jolanda

Nee, je kunt niet zomaar van een analoge naar digitaal of andersom.

Heb je op de receiver ook de instelling gedaan op bladzijde 5 en optie/swith 9, stereo effect, van de manual?

Gewoon zo'n kabel heb je nodig, die heb je al alleen het geluid is niet naar je zin, zie boven daarvoor.
3,5mm stereo jack naar 2 x tulp.
620124-HAIQOE-AUDIO-CABLE-10M-3-5MM-PLUG-2X-RCA.JPG

Ik heb al diverse dingen geprobeerd eb knopjes ingedrukt haha. Ik ga het vanavond nog eens proberen. Ook die stereo effect knop. Wie weet. Dus toch geen digitale kabel? Het geluid van mijn nieuwe tv loopt via een optische kabel naar versterker en is perfect surround. Alleen gedoe met die laptop joh pffg. Dacht het zo ff te doen maar nee...het klinkt nergens naar. Vanav probeer ik nogmaals...dan hoor je me weer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan