Geluid van laptop via Home Cinema Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKroondijk

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Hallo allemaal,

Om maar even met de deur in huis te vallen:

Ik heb:

- Sony 32ex500 tv
- Philips 3377 home cinema set
- HP dv6 1220sd laptop

Voorheen verbond ik de laptop via HDMI met mijn tv om te genieten van HD films.
Nu heb ik het setje van Philips erbij en zou graag het geluid van mijn films via de set willen horen.

Als ik nu TV kijk hoor ik het geluid via de speakers (en de TV die ik vervolgens moet muten) wat erg fijn is...
Echter als ik mijn laptop aansluit op de TV, en het geluid weer aanzet hoor ik het geluid via de TV terwijl het home cinema set gewoon doorgaat met het geluid van de TV uitzending, die niet in beeld is op mijn TV.

Mijn vraag is dus hoe is het mogelijk om films te kijken op mijn TV en tegelijk te genieten van Surround geluid?

Alvast bedankt,

Jesper

enige optie die ik kan bedenken is de audio van je laptop aansluiten op de audio in van je cinema set.

Ah kijk, bedankt voor je reactie.

Bedoel je met die audiokabel een 3.5-3.5 mm.kabeltje of is dat et een rood en een witte aansluiting?
En behoud ik dan het surround effect?

Bedankt,

Jesper

Ah kijk, bedankt voor je reactie.

Bedoel je met die audiokabel een 3.5-3.5 mm.kabeltje of is dat et een rood en een witte aansluiting?
En behoud ik dan het surround effect?

Bedankt,

Jesper

3.5 audiojack naar tulp(rood/wit).
surround: nee, wel virtueel in te stellen op je cinema

3.5 audiojack naar tulp(rood/wit).
surround: nee, wel virtueel in te stellen op je cinema

Mmmm, ik heb een kabeltje gekocht, 3,5 naar 2x tulp

IMAG0271.jpg

toch lijkt het erop dat de kabeltjes niet in de gaatjes passen, hij klikt niet vast, en weet er ook geen geluid uit te krijgen....

Hoezo niet passen?
Dit is de enige manier, 3.5 jack in de LINE-uitgang van je laptop.
De tulp gaat op de aansluiting (de enige die je hebt) van je cinema.
Let op, de volumeregeling op je laptop heeft wel invloed!!!!!
Als je op de cinemaset de optie AUX-IN kiest zou je gewoon geluid moeten hebben.
Met de functie "PARTY" op je cinemaset heb je virtueel surround over alle speakers.
Ik zo'n zelfde cinemaset(weiliswaar met iets minder vermogen), daar heb ik mijn Tyros 2(workstation) op dezelfde manier aangesloten staan. Klinkt niet verkeerd in virtueel surround zoals ik eerder beschreef.

Hoezo niet passen?
Dit is de enige manier, 3.5 jack in de LINE-uitgang van je laptop.
De tulp gaat op de aansluiting (de enige die je hebt) van je cinema.
Let op, de volumeregeling op je laptop heeft wel invloed!!!!!
Als je op de cinemaset de optie AUX-IN kiest zou je gewoon geluid moeten hebben.
Met de functie "PARTY" op je cinemaset heb je virtueel surround over alle speakers.
Ik zo'n zelfde cinemaset(weiliswaar met iets minder vermogen), daar heb ik mijn Tyros 2(workstation) op dezelfde manier aangesloten staan. Klinkt niet verkeerd in virtueel surround zoals ik eerder beschreef.

Het was niet de enige ingang in mijn home cinema maar heb hem op Aux gezet en net zolang geprutst tot ik het hoorde, en toen ineens kwam het: GELUID!

ik kon de tulpjes er verder induwen dan het aanvankelijk leek.
Het geluid is inderdaad netjes, maar niet genoeg voor topfilms/series die je gewoon met surround wil kijken.

Maar muziek is echt geweldig, top bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan