Geluid van laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

ik heb laatst op de laptop windows XP opnieuw geïnstalleerd, alleen werkt het geluid niet meer. In Uitvoeren > Dxdiag geeft hij aan dat er geen geluidskaart is gevonden. Ik heb ookal het programma RadarSync gedownload, maar die kan verder ook geen drivers ervoor vinden. Ik weet niet wat er voor geluidskaart in zit, het zal waarschijnlijk een onboard zijn (het is namelijk ook een wat oude laptop, met eenvoudige hardware) (?). Als ik de laptop opstart geeft hij wel aan nieuwe hardware gevonden ''audio ....'' Als ik dan klik installeren en automatisch software zoeken, geeft hij aan dat het mislukt is. Weet iemand nog een oplossing?

Hoi,

Merk en type van de laptop?
Geen bijgeleverde cdroms meer?
Nou toen we hebben de laptop tweedehands gekocht, toen werd ons verteld dat het een onbekend merk is. Er staat Motogp Gericom notebooks. En daar boven Hummer. Op de achterkant staat Gericom Cel 2400 256mb 30 GB (zover ik het goed heb overgenomen, het is al behoorlijk weggesleten)...

Hoi,
Dan ga ik in die gegeven link door me in eerste instantie even uit van de bovenste.Als je die aanklikt krijg je een volgende pagina en kies daar voor driver.begin dan eerst net het instaleren van de intel driver. en na een herstart van je laptop de audio driver en weer herstarten.

het zijn .zip bestanden dus eerst even uitpakken en dan instaleren

Hoi,
Dan ga ik in die gegeven link door me in eerste instantie even uit van de bovenste.Als je die aanklikt krijg je een volgende pagina en kies daar voor driver.begin dan eerst net het instaleren van de intel driver. en na een herstart van je laptop de audio driver en weer herstarten
Oké, zitten daar nog risico's aan vast? Dat als het dan wel de verkeerde driver is dat er iets mis kan gaan of is dat niet mogelijk?

neen hoor.Als het de verkeerde zijn dan installeerd het gewoon niet en krijg je daar een foutmelding van.
Ik ga uit van de eerste omdat jezelf zegt dat er achter nr geen toevoeging staat.
in die link staat alleen een 0 achter.

Er is dus ook een 3 en een 6.maar ja bij jou staat er verders niks :-(

Laatst bewerkt:
neen hoor.Als het de verkeerde zijn dan installeerd het gewoon niet en krijg je daar een foutmelding van.
Ik ga uit van de eerste omdat jezelf zegt dat er achter nr geen toevoeging staat.
in die link staat alleen een 0 achter.

Er is dus ook een 3 en een 6.maar ja bij jou staat er verders niks :-(
Ik heb de eerste aan geklikt en de audio driver geïnstalleerd, het geluid werkt nu weer. Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan