geluid van pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monne37

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo, wie kan mij helpen?

Ik heb een videokaart (ATI Radeon HD 4350) in mijn computer, deze is met een HDMI kabel verbonden aan mijn tv (Philips LCD). Voor het geluid is er aan mijn tv een home cinema set aangesloten (Harman/Kardon versterker AVR 255).

Nu wil ik graag het geluid van mijn pc via mijn home cinema set laten lopen. Kan iemand mij helpen want nu werkt het niet?

Ik heb de volgende tips gekregen.
- Een extra geluidskabel van de pc naar de home cinema set. Dat was niet nodig want ik heb begrepen dat mijn videokaart ook het geluid doorstuurt met een HDMI kabel.
- De bestaande geluidskaart van de pc uitschakelen. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen. Ik heb de kabel van mijn speakers bij de pc er al uitgehaald maar dat hielp niet. En ik zou graag kunnen switchen tussen het geluid bij mijn pc en tv.
- Ik zou het geluidsgedeelte van mijn videokaart moeten activeren. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen. Het menu bij de videokaart is niet echt makkelijk.

Ik heb overigens wel het beeld van mijn pc op de tv.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt, Monique

Hoi,

Het klopt inderdaad, dat HDMI zowel video, als audiosignaal doorgeeft.
Alleen ..... die hdmi-kabel is verbonden met je tv en niet met je Harman Kardon-set.
Dus dat zal dan niet werken ...
Wellicht heeft je tv ook een audio-out aansluiting, die je vervolgens kan doorverbinden met je geluidsinstallatie.

Maar dan zou je toch wel gewoon geluid uit de tv speakers moeten hebben?

Hoi,

Het klopt inderdaad, dat HDMI zowel video, als audiosignaal doorgeeft.
Alleen ..... die hdmi-kabel is verbonden met je tv en niet met je Harman Kardon-set.
Dus dat zal dan niet werken ...
Wellicht heeft je tv ook een audio-out aansluiting, die je vervolgens kan doorverbinden met je geluidsinstallatie.

Bedankt voor de hulp maar helaas, ik heb de HDMI kabel in de Harman Kardon gedaan maar dan heb ik geen beeld. De audio-out aansluiting is doorverbonden naar de Harman Kardon.

Ik had begrepen dat ik ook iets moest doen met de instellingen van mijn PC. Nu werken de speakers bij mijn PC door de kabel met het groene stekkertje. Het zou niet allebei kunnen.

Via het configuratiescherm, geluidsinstellingen, tabje apparaten kun je bepalen naar welk randapparaat de geluiden moeten worden afgespeeld. Als je videokaart de mogelijkheid heeft om geluid door te geven dan zou je dat daar moeten kunnen selecteren.

Via het configuratiescherm, geluidsinstellingen, tabje apparaten kun je bepalen naar welk randapparaat de geluiden moeten worden afgespeeld. Als je videokaart de mogelijkheid heeft om geluid door te geven dan zou je dat daar moeten kunnen selecteren.

Daar had ik al gekeken maar dan kan ik de videokaart niet vinden.
Wat ik daar wel vind snap ik ook niet, misschien weet jij het me te vertellen?
- HL-DT-ST DVDRRW GWA-416B
- Realtek AC'97 Audio
- Audiocodecs
- Legacy-audiostuurprogramma's
- Mediabeheerapparaten
- Legacy-videovastlegapparaten
- Videocodecs

Bij alle dingen staat overigens dat het apparaat correct werkt.

Maar dan zou je toch wel gewoon geluid uit de tv speakers moeten hebben?

Ik krijg inderdaad geen geluid via de tv speakers. Ik heb zelfs de audio-out van de tv eruit gehaald en de kabel van de speakers bij de PC. Helaas zonder resultaat.

Hallo Monique,

De lijst die je laat zien lijkt erg op de hardwarelijst in apparaatbeheer. Ik bedoel de audio-lijst in configuratiescherm - geluid. Welk besturingssysteem gebruik je? Dat praat handiger.

Pieter

Hallo Monique,

De lijst die je laat zien lijkt erg op de hardwarelijst in apparaatbeheer. Ik bedoel de audio-lijst in configuratiescherm - geluid. Welk besturingssysteem gebruik je? Dat praat handiger.

Pieter

Ik gebruik Windows XP Home Edition. Ik heb gezocht wat je vraagt maar volgens mij heb ik alleen 'realtek AC'97 Audio'. Kan dat kloppen?

Monique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan