geluid van tv naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thanick

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Edit: Titel moet van pc naar tv zijn

Hallo,

Ik had gister mijn pc op mijn tv aangesloten. Ik kreeg nu wel gewoon beeld, helaas geen geluid.
Ik dus terug naar de winkel. Ik kreeg daar een 3.5mm stereo plug/ 2x RCA plug kanel mee. Ik heb alleen geen idee hjoe ik deze moet aansluiten.
Aan de ene kant zit een wit en een rood uiteinde (neem aan dat die in mn tv moet) maar ik heb geen idee waar. Ik heb op mijn tv 4 van deie wit/rood aansluitingen.
Aan de andere kant heb ik gewoon 1 uiteinde. Die past in mijn comp in 4 gaatjes. Lijnuitgang etc.....
Iemand enig idee in welke ik het precies moet doen? En moet ik misschien ook nog wat dingen instellen in mn configuratiescherm of iets??

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Laatst bewerkt:
Even je gebruiks aan wijzing raad plegen van de tv normaal staat er wel bij audio in of out.
Jij hebt dus in nodig

ik heb die rood witte nu in audio in zitten.
De andere kant heb ik achter in mn computer in lijningang gedaan. 1 van de 6 die in een groepje bij elkaar xitten. Klopt dit???
Moet iuk dan verder nog iets doen met de instellingen ed????? Hoor helaas nog niks nl. Geluid staat wel aan ;)

lcd scherm? zo ja dan moet je een uitgang in je tv menu selecteren bij ee gewone tv geld het zelfde voor.

Er moet 1 rode stekker in audio in gang van de tv deze is ook rood.
En er moet een witte in een audio in van de tv deze is ook wit.
Vaak zitten er meer aansluitingen op je tv voor dvd en andere audio apparatuur.
Ieder ingang is genummerd als het goed is.

Je moet hem in line out van je pc steken.

ik endk dat ik die rood witte wel goed moet hebben nu. Bij mn tv staat heel duidelijk audio in. Daar heb ik ze dus in gedaan. Mn andere opties zouden eventueel zijn: audio uit, DVi in, en ik heb nog 1 waar gewoon alleen audio bij staat. Deze laatste zitten gelijk naast die van mn koptelefoon.

Ik heb alleen echt geen idee waar ze in mn computer in moeten. Ik heb dus die 6 ingangen bij elkaar. (2 rijtjes van 3) verder heb ik aan de voorkant nog 2 ingangen: luidsprekeruitgang en microfooningang.

Verder heb ik wel een lcd scherm. Alleen in mn menu kan ik niks aanpassen. \Is dit op een speciale manier te doen?

Hoop iig dat er iets aan te doen is, maar moet haast wel lijkt me.

Zit er een licht groene aan sluiting achter op je pc bij je audiouitgangen probeer die eens en anders voor in je pc de luidspeaker uitgang eens proberen.

ik heb ongeveer alle combinaties geprobeerd die er zijn volgens mij, Is er niet een menu ofzo waar iuk iets in zou moeten stellen bv??? Ik heb iig rood wit in audio in, en dat andere nuiteinde heb ik in alemaal gedaan inmiddels.

Zou je toch je tv gebruiksaanwijzing eens moeten raadplegen of je de goede uitgang hebt, bij mij werkt het namelijk wel.
werken de luidboksjes ven je pc wel.

Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Hoe is de pc met het beeld op de tv aangesloten (RGB, Composiet, VGA, DVI, enz.)? Meestal staan er ook lijntjes aangegeven (AV1, PC, ...). Meestal hoort daar ook een apart audiokanaal bij.

Een aantal foto's van aansluitingen e.d. is misschien makkelijker.

het beeld heb ik gekregen dmv een vga kabeltje. Dit werkt gelukkig wel gewoon prima.Ik denk ook dat ik na alle antwoorden en alles wat ik op internet heb gevonden het audiokabeltje ook wel goed ingeplugged zou moeten hebben. Misschien dat ik toch iets op mn tv zou moeten instellen of in configuratiescherm of iets.... lastig die computers enzo :)

Kun je het geluid niet via je geluidsapparatuur laten lopen ?

normaal had ik mijn geluid gewoon via mijn monitor. Ik had er eigenlijk nooit apparte boxjes bij. Ik zou er een paar kunnen zoeken en het daramee kunnen proberen, Toch hoop ik dat t daarn wel op mn tv kan..

ik heb het net ook even met boxjes geprobeerd. Ook die krijg ik niet werkend. Geluid dus normaal via mn monitor. In welke ingang/uitgang moet je normaal het snoertje van je boxjes doen?? En moet ik dan iets instellen.

Normaal heb jij dus 2 kabels lopen vanaf je monitor naar de pc. Een VGA-kabel en een audio-kabel. De VGA-kabel heb jij ingeplugd in de tv, en dat werkt ook. Aan de achterkant van de pc trek je de geluidskabel van je monitor eruit, en doe je de nieuw gekochte kabel erin. Dit is doorgaans een aansluiting met groene rand. De andere kant van deze kabel verbind je met de tv. Om beeld en geluid synchroon te laten lopen zul je de audio-kabel in de goede aansluiting van de tv moeten doen.

Kun je van álle aansluitingen die aan de achterkant van je tv zitten de naam geven en enigzins schetsen hoe deze eruit ziet (grootte, kleur)? Dan kan ik je zo vertellen hoe je het boeltje aansluiten moet.

Laatst bewerkt:
lijningang, achterluidsprekeruitgang, frontluidsprekeruitgang, subwooferuitgang, microfooningang, uitgang voor zijluidspreker. (zo heten de 6 in/uitgangen van mn pc)

Ik her er ook nog 2 aan de voorkant zitten. (deze heten: luidsprekeruitgang en microfooningang)

Toen ik mn pc npg gewoon aan mn computermonitor vast had zitten werd het geluid dus via de monitor afgespeeld. Het kabeltje daarvoor liep van mn monitor naar mn frontluidsprekeruitgang.

nu heb ik dus mijn pc staan. Ik heb 1 kabel (de vga kabel) van mijn pc naar mn tv lopen. Deze werkt ook gewoon prima en ik kan alles op mn tvscherm zien.

EN nu heb ik dus 1 kabel extra gekocht om ook geluid op mn tv te krijgen. Op de verpakking hiervan staat: Jack 2x RCA. Aan 1 kant heb ik dan dus een rood/wit einde, die zit op het moment in mn audio in. En aan de andere kant 1 uiteinde die in iets in mn comp[uter moet :)

Ik hoop dat het zo een beetje moet lukken.

Ik heb er ook nog 2 aan de voorkant zitten. (deze heten: luidsprekeruitgang

die al geprobeerd?

Dan sluit je de nieuw gekochte kabel (jack <-> 2x tulp) aan op de frontluidsprekeruitgang, hier zat immers ook je monitor op.

Nu ga je ALLE aansluitingen die op je TV zitten opnoemen en omschrijf ze globaal (grootte aansluiting, de naam, ...)

@SJJ: Dat is in principe niet nodig, daar de geluidskabel van de monitor naar de achterkant v/d pc liep. Dan heb je de front-aansluitingen dus niet nodig.

Laatst bewerkt:
Ik heb sowieso alle combinaties geprobeerd. In ieder geval alle combinaties met Audio in. Het geluid begint helaas niet vanzelf te spelen. Kan het echt niks met instellingen oid zijn?

Weet je zeker dat je niets in het menu van je tv kunt wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan