Geluid van TV Programma's via Home cinema Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick_9312

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Berichten
67
Hey,

Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn, deze heb ik ook gelezenaar ik ben er nog niet uit, ik snap het nog niet..

Ik wil gewoon het TV Geluid (Van digitale tv van ziggo, kabel) via onze nieuwe home cinema set laten gaan... dit lukt tot nu toe niet.

Het betreft:
Samsung LE37A553 (Niet de allernieuwste).
Humax decoder/recorder voor digitale tv van ziggo.
Nieuwe home cinema set, Panasonic SC-BT230.

Alles aangesloten, DVDs en Radio gaan gewoon via de home cinema set en de boxen die erbij horen. TV zelf nog niet..
TV zelf (ziggo, kanalen) komen op onze tv via EXT2 kanaal.. en ik heb de home cinema aangesloten via HDMI met de TV.

Tevens heb ik een Optische kabel, ik schijn daar wat mee te moeten doen maar wat is me niet precies duidelijk, op de cinema set zitten 2 ingangen hiervoor. Ik heb al geprobeerd Cinema <> Humax die optische kabel dus tussen te zetten maar nog zonder succes.

Aansluitingen op TV: http://i52.tinypic.com/10gjiop.png
Aansluitingen Home Cinema: http://static.trustedreviews.com/653...230ebkimg3.jpg

Humax type heb ik nu even niet bij de hand, als dit nodig is zoek ik hier ook nog wat op, (Enige wat denk ik van belang is, dat de optische kabel nu in de Humax bij SP/DIF ofzo erin zit).

Tevens lees ik wel iets over ARC met de HDMI, maar dan moeten de apparaten ARC ondersteunen en of mijn tv dat ondersteund is de vraag. Zoals ik het nu geprobeerd heb, moet ik kiezen op de panasonic tussen AUX, DIGIT IN 1 of ARC.

Momenteel heb ik de Optische kabel van SP/DIF in Humax naar AUDIO IN (2)(Helemaal rechts) gedaan bij de homecinema. Tevens ook al in die ernaast geprobeerd.

Hierboven heb ik zoveel mogelijk info verstrekt, mocht je meer nodig hebben hoor ik het graag.

Alvast erg bedankt.. !
 
Hoi,

Je zal denk ik in de het menu bij audio prioriteit op Dolby moeten zetten althans dat is bij de 5050 c hier het geval zal denk niet zoveel verschillen .
 
Laatst bewerkt:
En hoe de draden dan? Ik ben er ook niet zeker van of de optische kabel nou in aansluiting 1 of 2 moet (Zie foto). Nu heb ik die dus in 2. En ik zocht juist ook al naar instellingen op de tv en alles, maar kon niks vinden. Heb 3 afstandsbedieningen, en dus 3 menus, die van de home cinema, setop box en tv zelf.. TV zelf en Setop box kan ik weinig kiezen.

Maar het is lastig, want als ik de home cinema inschakel, veranderd TV naar HDMI kanaal, terwijl TV programmas op EXT2 zitten. Bij AUX staat wel (TV) achter, maar al klik ik erop, houd ik gwn het menu van de home cinema en gebeurd er niets (Dus geen geluid nog van de tv, want daarvoor moet ik eerst kanaal op EXT2 weer zetten, waarna ik alleen tv geluid op de tv heb gewoon)
 
Hoi,

Neem aan dat als je de humax aan zet dat hij automatisch de humax in beeld komt en dan zal je daar het menu in moeten duiken welk type humax heb je ?
 
Ja, bij het aanzetten van de TV druk je TV aan, en vervolgens de Humax, Gaat die opstarten en vervolgens komt er TV. Kan wel naar Menu vd Humax, maar vrij weinig instellen.

Humax iPVR-9200C
 
Hmm ik heb inderdaad jou audio prioriteit gevonden en veranderd maar geen effect.
Daar niet van, dat ik wel wat anders zag in de handleiding die je gaf, pagina NL 18 (PDF page 19), Audio systeem aansluiten. Zie ik dat ze nog een extra kabel (Naast de Optische kabel, want dat SP/DIF is toch gwn de optische kabel) hebbben. Van AUDIO L/R humax naar AUDIO L/R audiosysteem.. Is dit mischien het punt? Ik d8 dat die ene (optische) kabel genoeg was tussen humax en de homecinema maar misschien is die 2e kabel wel noodzakelijk (die ik denk nu niet in huis heb).

Hoe het er nu uitziet: http://i56.tinypic.com/300b0a0.jpg

Optische kabel dichterbij, waarvan ik niet 100% weet of ik m in 1 of 2 moet doen:
http://i51.tinypic.com/28wl79t.jpg
Onderste ding is de Humax.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee denk niet dat dat het geval is ik lees al hem op een gewone versterker set dan rca en op de home cinema dus met de optische.
En kijk hier eens naar blz 30.
Wel de Humax op dolby laten staan dan
 
Laatst bewerkt:
Heb ik inderdaad vanmiddag ook al geprobeerd, de handleiding te volgen.

Select to suit the type of audio from the DIGITAL AUDIO IN
terminals on the main unit.
Press [EXT-IN] several times to select “D-IN 1” (DIGITAL IN 1) or “D-IN 2” (DIGITAL IN 2).

∫ DIGITAL IN 1/DIGITAL IN 2
Press [AUDIO].
MAIN
SAP*
M+S* (stereo audio)
* “SAP” = Secondary Audio Program
(Only works with Dolby Dual Mono)
≥ “MAIN” or “SAP” is not available if “On” is selected in “Digital
Audio Input”. ( 36)

∫ DIGITAL IN 2
Press [STATUS].
CABLE/SAT AUDIO:
Select when an HDMI connected STB is selected on the
TV, "D-IN 2" input is automatically selected.( 31, “Setting
the audio link with the STB”).
---

Snap er weinig van eerlijk gezegt, ik heb mijne nu in DIG IN 2 geplugd. Op AUDIO op mn afstandsbediening klikken reageerd die niet op .. Bij het drukken op STATUS als cinema op DIGIT IN 2 staat (waar me kabel in zit), Krijg ik CABLE/SAT NOT CONDITIONAL....
Waarna ik achterin de handleiding lees: De gegeven bewerking kan niet worden uitgevoerd.. waar ik ook niet veel duidelijker van wordt.

Heb nog 2 fotos toegevoegd hoe de aansluiting nu zzit bij mij in mn vorige post.

Ik volg er echt niets meer van, heb de handleiding al doorgelezen vanmiddag maar t blijft raar doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan