Geluid van uitgetrokken USB device herhaalt iedere 7 seconden

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Zoals aangegeven herhaalt het geluid van een uitgetrokken usb device iedere 7 seconden.
Het insteken van een device op de ingebouwde hub reageert WIN 11 niet.
Bij een nieuwere bay, omdat ik een USB 3 poort erbij wilde hebben, reageert de computer wel.

Ik heb al veel geklungeld, maar ik kom er niet verder mee.

Heeft iemand een idee hoe ik dat herhalend geluid de das om kan doen EN dat dat gebeurt omdat het weer werkt als vanouds.

Mvg

Rob

Heb je hier al naar gekeken? Dan weet je in ieder geval wat de boosdoener is van je re-connect loop.

@RogerS: Zoiets verwacht ik ook.
@Aar: USBDeview ga ik morgen uitproberen. Kijken wat dat oplevert.

Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad bij aansluiten van telefoon - usb harddisk of USB soundkaart dat er constant werd verbonden en verbroken elke paarseconden en dat bleek uiteindelijk te liggen in een onvoldoende voeding die de USB uitgang kon leveren en was opgelost toen ik een HUB nam die uit USB/C werd gevoed (en die veel meer stroom kan leveren)

Zo, ik ben iets verder.
USBDeview geeft een stroom aan gegevens waarvan ik meeste niet kan plaatsen.
Daarom heb ik alles wat ik aan USB dacht te herkennen uitgetrokken op het moederbord.
Toen zag (een deel van USBDeview er zo uit:
usc devices.JPG
In de tact van het geluid veranderde iets:
usb devices 2.JPG
Dus de Gembird power connector lijkt de dader te zijn. Zonder USBDview was ik daar niet zo snel achter gekomen.
Bij het uittrekken van de USB kabel wordt het aangenaam rustig, maar dan heb ik er niets meer aan.
Insteken begint het geluid weer.
De net stekker trekken heeft geen invloed op het geluid. Dat blijft.
Omdat ik me nu beperkt voel zonder USB aansluitmogelijkheden ga ik nu afsluiten en alles weer aansluiten wat ik uitgetrokken heb.
Daarna zie ik wel weer.

Alles weer aangesloten. En ja hoor, de biepjes zijn er weer.
Dus de powermanager er af gegooid met Revo uninstaller. Opnieuw opgestart. Heeft niets geholpen.
Opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.
Programma opgestart tot openingsscherm en toen werd het stil.
Programma nog eens opgestart. Bleef stil en het programma werkt zoals bedoeld.

Nog maar eens opgestart

Nog maar eens opgestart en weer dat geluid. Powermanager aan geklikt en op het moment dat de usb aansluiting gevonden wordt is weer alles zoals het moet zijn. Stil!

Heeft iemand een idee hoe ik dat geluid helemaal kan uitschakelen, zonder alle geluiden uit te zetten?

Nou, die powermanager:
Energenie  Powermanager.JPG
Die heeft geen driveletter.:

enegenie.JPG

Dus een drive letter changer zal volgens mij niet veel doen.
Het groene scherm is het start scherm. Het USB symbool is aanvankelijk donker groen. Na contact gemaakt te gebben wordt het licht groen. Dan zijn de geluidjes weg.

Terug
Bovenaan Onderaan