Geluid verdwijnt in Powerpoint als webpagina!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Ik ben bang dat ik het al weet, maar ik hoop op een oplossing.

In een presentatie heb ik audio toegevoegd en het werkt prachtig. Omdat niet al mijn ll. POWERPOINT hebben sla ik het op als WEBPAGINA, zodat iedereen het kan zien. Wat blijkt: de audio ( zowel het geluid zelf als het spelertje) is verdwenen. Bij Powerpointviewer lees ik:

De volgende functies van Microsoft PowerPoint worden niet door de viewer ondersteund:

Macro's en programma's uitvoeren of gekoppelde of ingesloten objecten openen wordt niet ondersteund

Hoe krijg ik het toch op het internet, zodat alle ll. er gebruik van kunnen maken???

Dit lijkt meer een HTML probleem. Waarschijnlijk heb je een wav of mp3 bestandje meegeleverd. Om dit bestand middels een "spelertje" te laten functioneren dien je de volgende instructie in het body gedeelte van je htm(l) document op te nemen:

<embed src="bestandsnaam.wav">

Wil je zelf ook nog de grootte bepalen, het bestand automatisch laten starten en continu laten spelen etc, neem dan de volgende regel op:

<embed src="bestandsnaam.wav" width ="170" height="25" autostart="true" loop="true">

De diverse waarden zijn natuurlijk als voorbeeld.

Groeten,
Neyon

Laatst bewerkt:
Ja, maar....

In de presentatie verschijnt een woord tegelijk met een icoontje van de luidspreker en de uitspraak van het woord kun je meteen horen (aangepaste animatie). Daarna verschijnen nog 5 woorden met uitspraak automatisch. Na het OPSLAAN ALS WEBPAGINA zijn de woorden wel zichtbaar maar de icoontjes en audio zijn weg. Het toevoegen van het bestand op de HTML-pagina lost dat probleem toch niet op, want de animatie-effecten zijn dan weg.

EXTRA probleem.

Alles gelukt!!! Maar ....

na het overzetten naar de andere computer (ECHT alles!!!, map en alles gekopieerd!!!) is de speler verdwenen. RARARA???

Opgelost!

De Mediaplayer stond niet als standaard ingesteld, dus kwam het beroemde kruisje!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan