geluid via tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter deb's
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik dan het beeld van mijn pc op de tv maar nu heb ik een probleem met het geluid.

Om het geluid ook via mijn tv te horen moet ik iedere keer via het configuratiescherm, het standaardapparaat veranderen in Realtec ac97 ipv philips usb speaker systeem. Als ik dit zo laat staan dan heb ik geen geluid meer uit mn pc.
Is er geen mogelijkheid dat het vanzelf overschakeld op de boxen van de tv als ik switch tussen de beelschermen? (tv en pc)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.

hartstikke bedankt alvast weer voor de antwoorden

gr
debby

In AC 97 bij speaker configuratie 4 kanaals modus aangeven.
De achteruitgang (blauw) aansluiten op de TV ingang.

Op deze wijze is de TV altijd aangesloten op de speaker uitgang en geactiveerd.

Geplaatst door monaco
In AC 97 bij speaker configuratie 4 kanaals modus aangeven.
De achteruitgang (blauw) aansluiten op de TV ingang.

Op deze wijze is de TV altijd aangesloten op de speaker uitgang en geactiveerd.

Hoi Monaco,

Gelukkig is daar wat aan te doen dus maar wat bedoel je precies met de achteruigang(blauw) aansluiten op de tv ingang.??

Bedankt weer,

groetjes
Debby

Ik ga ervan uit dat je een wat uitgebreidere geluidskaart (evt die van het moederbord) hebt met meerdere in- en uitgangen.

de aansluitingen hebben drie kleuren:

Groen: lijnuitgang/frontspeaker-uitgang
Blauw: lijningang
Bruin: microfooningang

zie ook de bijlage.

In AC97 kun je in het tabblad 'configiratie van luidsprekers' aangeven hoe de in- uitgangen te configureren.

Als je aangeeft dat AC97 altijd in 4 kanaalsmodus moet staan wordt de LIJNINGANG gebruikt als ACHTERLUIDSPREKER uitgang.

Deze uitgang verbind je met de ingang op het TV toestel, meestal via een scart aansluiting.

Op het moment dat je het TV kanaal (vaak een apart AV kanaal) kiest om de computerbeelden op de TV te krijgen ontvang je ook de audiosignalen van de computer.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 54
Geplaatst door monaco
Ik ga ervan uit dat je een wat uitgebreidere geluidskaart (evt die van het moederbord) hebt met meerdere in- en uitgangen.

de aansluitingen hebben drie kleuren:

Groen: lijnuitgang/frontspeaker-uitgang
Blauw: lijningang
Bruin: microfooningang

zie ook de bijlage.

In AC97 kun je in het tabblad 'configiratie van luidsprekers' aangeven hoe de in- uitgangen te configureren.

Als je aangeeft dat AC97 altijd in 4 kanaalsmodus moet staan wordt de LIJNINGANG gebruikt als ACHTERLUIDSPREKER uitgang.

Deze uitgang verbind je met de ingang op het TV toestel, meestal via een scart aansluiting.

Op het moment dat je het TV kanaal (vaak een apart AV kanaal) kiest om de computerbeelden op de TV te krijgen ontvang je ook de audiosignalen van de computer.

Hoi Monaco,

Het is niet gelukt. Ik heb de mini-jackplug nu in de blauwe uitgang maar nog hoor ik alles via mijn speakers bij de pc. Standaard apparaat is nu wel realtec.
Ik gebruik de kabe zoals op de foto.

bedankt weer hoor !!!

groetjes
Debby

Bijlagen

• scart48.jpg
    scart48.jpg
    3,9 KB · Weergaven: 55
Controleer of er GEEN vinkje staat bij S/PDIF in.
Zie bijlage.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 51
Geplaatst door monaco
Controleer of er GEEN vinkje staat bij S/PDIF in.
Zie bijlage.

Dat staat er bij niet bij. Ik configureer bij multikanaals geluidsbeheer. Dat is toch goed?
zie bijlage.
Maar goed, ik zie geen s/pdif staan.

Bedankt voor je moeite weer.

Bijlagen

Geplaatst door monaco
Soory, dan houdt het voor mij op.

Jammer, misschien doe ik het in het verkeerde configuratie-systeem. Of was dat wel goed?

Iemand anders misschien??? Ik zit met smart te wachten want nu is het eindelijk gelukt en nu wil ik natuurlijk ook automatisch geluid erbij zonder steeds het standaardapparaat te moeten veranderen.

Monaco, thanxx

Geplaatst door deb's

Jammer, misschien doe ik het in het verkeerde configuratie-systeem. Of was dat wel goed?

Iemand anders misschien??? Ik zit met smart te wachten want nu is het eindelijk gelukt en nu wil ik natuurlijk ook automatisch geluid erbij zonder steeds het standaardapparaat te moeten veranderen.

Monaco, thanxx

Nobody???????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan