geluid weg na formatteren van systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikpl

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
9
Hallo,

Na een aantal probleempjes gehad te hebben met mijn XP home versie heb ik ervoor gekozen om de proffessional versie te installeren.
Op zich doet mijn systeem het weer pima maar k heb een 2 tal probleempjes nu.
Allereerst krijg ik geen geluid meer uit mn boxen.
Het 2e probleem is dat het systeem aangeeft dat mijn VGA compatible niet goed is :shocked:
Beide problemen zijn voor mij als leek { ben blij dat ik pc aan krijg} niet op te lossen !!!
Iemand die hier verstand van heeft toevallig??

Alvast bedankt
 
is simpel op te lossen ,je moet die drivers nog installeren van geluid en je video

succes
 
format systeem

Het probleem ligt aan de drivers voor je geluidskaart en videokaart.
Als je weet wat voor kaart je hebt kun je bij de fabrikant de drivers downloaden. Anders kun je met Everest je systeem bekijken
 
Als je niet weet wat voor geluids en videokaart er in je pc zit kun je even Everest Home Editie downloaden dan kun je zien wat voor hardware er in je pc zit.
 
everest

Bedankt voor jullie tips
zoals ik al zei....ik ben echt een leek in computersystemen.
everst ben ik al op diverse vragen van anderen tegengekomen en heb ik dus gedownload maar ik weet niet hoe ik erachter kom wat ik nou precies nodig heb.....
everest downloaden is 1....snappen is 2 he.....
en stap 2 is lastig in mijn beleving...
waar moet ik naar kijken om mijn geluidskaart te achterhalen??
 
Everest even installeren dan opstarten dan ga je links in het menu en klik je op scherm daarna rechts op PCI/AGP VIDEO daar staan de gegevens van je videokaart.

Als je geluidskaart onboard van het moederbord zit klik je rechts op moederbord en daarna links in het scherm op moederbord daar staat merk en type de drivers kun je downloaden op de site van de fabrikant en anders helpen we wel even.,

Gewoon even van alles proberen al doende leert men.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan