geluid werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tho0omas

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo,

Het geluid op mijn pc werkt opeens niet meer.
Het licht niet aan de boxjes. Ik heb niet zo heel veel verstand van dit soort dingen, dus kan iemand mij helpen?

alvast bedankt:thumb:

Waarschijnlijk heb je per ongeluk iets op dempen gezet. Ga eens in de systeembalk naar het geluidicoon en kijk of daar alles goed staat.

rechtsonderin staat dat icoontje niet. En als ik naar configuratiescherm > Spraak, geluid en geluidsapparaten > systeemvolume aanpassen ga, kan ik daar niks aanpassen ( zie afbeelding ). Het is allemaal grijs, en hij zegt dat er geen audioapparaat is aangesloten.

264468292.png

Laatst bewerkt:
Staat er in apparaatbeheer iets dat te maken heeft met audio? Anders kun je even een screenshot plaatsen als je het niet zeker weet.

Waar kan ik precies apparaatbeheer vinden in windows xp? (sorry, ik ben niet zo goed met computers)

264477227.png

volgens dit plaatje is er helemaal geen audioapparaat aangesloten, terwijl ik die wel erin heb zitten.

ik heb inmiddels apparaatbeheer gevonden, en ik heb de fout gevonden denk ik. Bij Windigo Virtual Audio Device staat namelijk een uitroepteken. Als ik er op klik zegt hij dat hij het stuurprogramma mist. Hoe kom ik aan een stuurprogramma?

264479589-e57e17789157e08fe8d2e1b4da3932cd.4d8dd540-scaled.png

Ga naar Start --> Uitvoeren en typ in: devmgmt.msc

Oké het is al gelukt.
Ik heb het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.
Bedankt voor de hulp :thumb:

Het opnieuw installeren was waar ik naar toe wilde werken. Fijn dat je het zelf al voor elkaar hebt gekregen! :thumb:

@Tho0omas
Ben blij voor je dat je probleem is opgelost.
Graag voortaan er op toezien je vraag in de juiste sectie te plaatsen.

Heb je vraag alsnog verplaatst naar de juiste sectie.
Gr. Jackall:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan