Geluid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Geachte,

Toen ik vanmorgen mijn pc opstarte kreeg ik door mijn boxen het bekende Windows XP deuntje te horen.
Na wat op msn te chatten wou ik wat muziek afspelen. Nu krijg ik een melding dat het geluid niet kan worden afgespeeld =

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Hoe kan dit? Vanmorgent werkte alles nog prima!
Kan iemand mij helpen??
Hartelijk dank

Kijk het volgende na:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe
Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc
Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe
Secties Toepassing en Systeem: Alle Fouten en Waarschuwingen

Tijs.

Wel bij het eerste vind ik dit trg =>

Audiocodecs ROOT\MEDIA\MS_MMACM 39
Legacy-audiostuurprogramma's ROOT\MEDIA\MS_MMDRV 39
Legacy-videovastlegapparaten ROOT\MEDIA\MS_MMVCD 39
Mediabeheerapparaten ROOT\MEDIA\MS_MMMCI 39
Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit SW\{CD171DE3-69E5-11D2-B56D-0000F8754380}\{9B365890-165F-11D0-A195-0020AFD156E4} 39
Videocodecs ROOT\MEDIA\MS_MMVID 39
Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM) PCI\VEN_1106&DEV_3059&SUBSYS_04301462&REV_60\3&61AAA01&0&8D 39

Bij het tweede vind ik bij geluid overal zo van die gele !

en bij het 3e vind ik van vandaag een paar waarschuwingen, fouten en informaties.

Zelfs als ik via start > entertainment > volume regeling ga, krijg ik te horen dat er geen mixapparatuur is.

Wat moet ik doen?? Systeemherstel is wel van vorige vrijdag dus...

Gooi alle apparaten in Apparaatbeheer met een ! erop weg (erop klikken en de Del toets gebruiken). Start de pc opnieuw op. Hopelijk worden de audiodrivers dan automatisch weer goed geïnstalleerd en geconfigureerd.

Tijs.

Ik heb alles weggedaan was een gele ! bevatte. Toen ik mijn pc opstarte kwam er naast mijn tijdsaanduiding dat er nieuwe hardware was gevonden maar 2 zaken o.a. vinyl AC'97 Codec Combo Driver.
Toen ik terug naar apparaatbeheer ging waren alle zaken die ik verwijderd had terug geplaatst met opnieuw een gele ! ervoor + het afspelen van een liedje werkte steeds niet.

Wat raden jullie aan?

Als systeemherstel van afgelopen vrijdag ok is, doe dat dan.

Anders de drivers opnieuw installeren zoals je blijkbaar eerder ook al gedaan hebt. Evt. de drivercd-rom die bij je systeem geleverd is daarvoor gebruiken of bij de fabrikant van je moederbord gaan kijken of daar drivers zijn voor je audio.

Tijs.

Hoe of waarom weet ik het niet maar mijn systeemherstel is niet gelukt. Hoe kan dit?? Mijn geluid werkt nog steeds niet!
Bij aankoop van deze pc hebben wij geen enkele cd-rom of dergelijke gekregen voor geluid. Wat kan ik nu doen?? Is er geen site waar ik free deze software kan downloaden?? En nog een vraagje, is dat normaal dat het van de ene op de andere seconde mijn geluid niet meer gaat wanneer ik enkel en alleen in word en op msn aan het werken was??

greets

HEEEEEEEEEEELP !! kan niet leven zonder muziek :)

Laatst bewerkt:
Ook als ik via configuratiescherm en dan Hardware wil toevoegen zie ik bij geinstalleerde hardware :
Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatabiliteit en
Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM)
beiden met zo een geel ! ervoor

Wanneer ik op een van beiden klik en kies voor volgende krijg ik deze melding =>
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Code 39? is dit ergens zelf te herstellen of te downloaden?? AUB HELP!!
Greets

En je hebt geen driver Cd ?van je moederbord of van je geluidskaart.

Nieuw installeren,zou ook kunnen helpen

Maak je niet zo druk man, zijn wel ergere dingen op de wereld.
En van schreeuwen, worden de helpers alleen maar bang van, dan wordt je nog minder snel geholpen, en een nieuw topic openen, is helemaal uit ten boze.

Kijk eens met Everest, welke chipset er wordt gebruikt, en zo ook de werkelijke naam van de audio codec chip.

Ook merk en type moederbord mag je hier neerzetten.

Mijn excuses aan alle leden.

Ik kijk bij everest en ik zie bij chipsetfabrikant VIA Tecnologies, INC. Kan dit??
Of moet ik ergens anders kijken bij everest?
greets nogmaals excuses

Kijk eens in Everest bij:
Moederbord > moederbord > moederbordnaam.

Kijk ook even bij:
Multimedia > PCI/PnP audio wat daar staat.

Mijn moederbord naam is => MSI PX8 Neo-V (MS-7043)
En bij multimedia => Via AC97 Enhanced Audio Controller

Zou het ook niet werken als ik via het internet gwn VIA AC97 Audio codec Combo Sound Driver download en installeer??

Code 39 staat voor schijf is vol, ik kan niet in je windows kijken maar misschien heb je er wat aan?
Trouwens, de pc is ook virus en spyware vrij?

Hier vind je alle drivers die je nodig hebt, begin eerst met de 4 in 1, en dan de audiodrivers, wel eerst rebooten, na de chipsetdrivers.

@BANDIT123, bibberen? vanmorgen nog niet in bad geweest? na het bedplassen?:p

Ok dus eerst
-VIA Chipset 4in1 Drivers downloaden en installeren
Pc'tje heropstarten en dan
- VIA Smart5.1CH Sound Drivers downloaden en installeren en alles werkt trg??
greets

Dat is wel de bedoeling, je weet 't niet, hè.
Straks is het toch één of andere worm, die de boel ver.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan