Geluid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Sinds ik Win7 Prof heb geinstalleerd werkt het geluid bijzonder slecht. Het staat extreem zacht en is ook niet helder (dwz; het geeft kraakjes).
Ik heb al een aantal dingen gedaan om het probleem boven water te krijgen, maar het is me nog niet gelukt. Wat ik heb ondernomen is het volgende:
1. Andere speakers/oordopjes geprobeerd. Heeft geen effect.
2. De speakers op een andere audiobron aangesloten, ook geen effect.
3. De drivers opnieuw geinstalleerd, ook zonder effect.
4. Een andere geluidskaart geeft precies hetzelfde resultaat.

Het bizarre is dat als ik de 3,5 inch stekker er in doe, dat hij gedurende anderhalve seconde WEL goed geluid geeft, maar dat zakt (zogezegd) erg snel weer weg.

Het is overigens zo'n onboard Realtek HD audio ding.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, of wat ik zou kunnen proberen? bvd!

Het zou kunnen zijn dat de weg van de audiokaart naar de luidsprekers kapot is, dit kan voorkomen wanneer je pc al oud is.

Misschien een rare opmerking maar je zou iemand anders er ook naar laten luisteren. Het kan zijn dat het niet aan de pc ligt, maar aan het oor.

En wanneer je geen oortjes in de pc doet, doet het geluid het dan wel?

De geluidskaart is niet kapot, heb het ook met een andere geluidskaart geprobeerd. Aan mijn oren ligt het ook niet... :)
Iemand een idee?

De vraag is helaas nog niet opgelost. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

Het ligt aan je geluidskaart van Realtek. Realtek heeft het probleem met het krakend geluid nog niet opgelost. Wat ik zelf bij mij laptop heb gedaan is de driver van Vista geinstalleerd op 7 en het geluid nooit harder dan 80%-85% zetten. Dan blijft het kraken redelijk weg. Voorde rest kan ik er ook niets aan doen.

Greetzz,
Timo

Ik stel een paar vragen en probeer ze te beantwoorden?
Heb het onder Vista of XP wel goed gewerkt?
Zo ja welke drivers heb ik daarvoor gebruikt?
Heb je gekeken of op de website van je mobo fabrikant drivers beschikbaar zijn?
Zo ja, heb je die geprobeerd te installeren?

Meestal moet er eerst drivers geinstalleerd worden voor je mobo, als je onboard geluidskaart wilt laten werken!
Zo heb ik het gedaan met een pc die op vista draait.
Eerst drivers geinstalleerd van mobo (zoals north bridge controller) en toen de drivers geinstalleerd van me mobo

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan