Geluid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
199
Mijn geluid wekt niet meer. Heb de driver Realtek opnieuw geïnstalleerd en als ik ga kijken in CONFIG>apparatuur dan blijkt deze correct geïnstalleerd te zijn.
Als ik op het luidspreker icoontje rechts onderaan klik dan krijg ik via diagnose programma foutbericht ‘ Een of meerdere services worden niet uitgevoerd’.
Als ik via CONFIG>Hardware en geluiden klik op ‘systeemvolume aanpassen’ dan foutbericht ‘Geen audio apparaat geïnstalleerd’; hetzelfde resultaat als ik klik op ‘Audio apparaten beheren’
 

Bijlagen

  • aa6.jpg
    aa6.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 24
  • aa7.jpg
    aa7.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 23
Heb je ook de geluidboxen gecontroleerd?
Deze kan mogelijk defect zijn.
 
Kijk eens na in services.msc of de Windows Audio service wel gestart is (en dat die op Opstarttype Automatisch staat etc.)
Is die niet gestart, dan zou ik vermoeden dat je met een of ander "optimalisatie-tool" (Tune Up Utilities etc.) het systeem "versneld" hebt. :rolleyes:

Tijs.
 
Dnties : lijkt gestopt te zijn ? Hoe herstarten ?
 

Bijlagen

  • aa1.jpg
    aa1.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 26
Ninboy : het is m.i. duidelijk een software probleem, zie mijn eerste commentaar.
 
Als ik praat over services.msc , waarom kom jij dan aan met msconfig ??? :confused: :shocked:
Op die manier houd je niet veel helpers over die je willen helpen (ik haak op die manier ook snel af!)

In services.msc, probeer de service te starten. Kijk wat er gebeurt. Start hij niet, kijk dan in de Windows Logboeken (= eventvwr.exe ) bij Systeem welke melding(en) rondom het starten van de Windows Audio server gelogd is. Hopelijk geeft dat een hint.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de vergissing........heb de fout niet kunnen vinden, dus naar een vorig herstelpunt gegaan en probleem is verdwenen. bedankt voor uw tips.:thumb:
 
Tot je dienst.

Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan