egkok
Verenigingslid
- Lid geworden
- 25 mrt 2001
- Besturingssysteem
- Win 11
Omdat ik problemen heb met combinatie Vista en oude zowel als nieuwe(beta Vista) TerraTec DMX 6fire 24/96 drivers die in beide gevallen blauwe schermen opleverden ben ik voorlopig aangewezen op de op het Ausus MB M2V aanwezige soundkaart. Heeft al een paar keer problemen opgeleverd met install maar uiteindelijk deed ie het gewoon. Maar opeens is alles spoorloos verdwenen geen geluid en nergens meer tekenen van leven van deze soundkaart. Ook opnieuw installeren levert geen geluid op. Alleen de mededeling >Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd< Moet toch niet veel gekker worden. Vrijwel alle Vista problematiek wordt naar ik inmiddels ervaren heb veroorzaakt door het verzaken van hardware/software leveranciers wat betreft updaten van de drivers. Toch ongelooflijk dat Terratec geen werkzame drivers levert voor hun destijdse top TerraTec DMX 6fire 24/96 soundkaart, echt alleen maar blauwe schermen en zeer veel moeite om daar van af te komen. Maar nu dus ook problemen met de aanwezige soundkaart op het Asus MB:
Via vt8237A/8251 high definition audio controller
Googlen levert wel bekendheid van het probleem op maar geen oplossing. Wie weet raad???
Via vt8237A/8251 high definition audio controller
Googlen levert wel bekendheid van het probleem op maar geen oplossing. Wie weet raad???