Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

campan

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Deskundigen,
Ik werk met Powerpoint 2002.Mijn probleem is het volgende:
Met Nero Editor selecteer ik een geluidsfragment,ik importeer dit in Powerpoint.Ik sla het op als Powerpoint voorstelling.
Operatie geslaagd.Verstuur het per email,ontvanger opent
presentatie,maar hoort geen geluidsfragment.Wat is hier fout gegaan?.Gaarne een oplossing dank voor het meedenken.

Campan

Hoor je zelf wel het geluidsfragment als je het .ppt-bestand opent?

Geluidsfragment ook meegestuurd?
Vermoedelijk staat alleen de link naar het geluidsfragment in de ppt.

Als ik de presentatie open hoor ik geluid.Maar als ik het geluidsfragment herbenoem,hoor ik niks.Dus schijnbaar toch een link.Als ik in de verkenner de betreffende .wav aanklik,
is er geluid.Het lijkt of het niet mee opgeslagen wordt in PP.

Je kunt het proberen op te slaan met "Inpakken en wegwezen". Ik meen me te herinneren dat de dan de ingesloten bestanden wel meegenomen worden.

Dit heeft ook niet het gewenste resultaat.Als ik het fragment als object invoer,wordt het wel mee opgeslagen in P.P.
Maar speelt niet automatich af in presentatie.Wel met muisklik.:rolleyes:

Had ik hier al eens gepost hoe ik dat heb gedaan, nu nog eens dus:

Ga naar start > uitvoeren > iexpress en druk op enter.
Nu opent zich een venster. Kies hier voor "Create new selfextracting Directive File" en klik op volgende. Hier kies je voor "Extract files and run an installation command" (Let op dat je wel geen activex animaties kunt gebruiken, dus geen flash ofzo. Ik denk dat je dan de onderste "Create compressed files only" moet selecteren.) Klik op volgende en geef een titel op voor het bestand en klik weer op volgende. Nu kun je kiezen of je de gebruikers wilt vertellen dat ze nu tijdelijk een programmaatje installeren of niet. Klik op volgende. Hier kun je nu een soort van EULA laten zien aan de gebruikers of gewoon doorgaan. Klik op volgende. Voeg hier alle bestanden die bij je presentatie horen toe en klik op volgende. In het venster dat je nu voor je hebt type je in het "Install program" veld 'pptview.exe present.ppt' (zonder de '' en waar present de naam is van jouw presentatiebestandsnaam). klik op volgende. In het venster dat nu verschijnt kun je kiezen of de gebruikers de installatie zien of niet. Ik zou hier kiezen voor hidden. Klik op volgende. In dit venster kun je weer een bericht laten zien aan de gebruikers als de installatie klaar is (wat eigenlijk onzin is want die installatie duurt net 1 seconden ofzo), dus klik maar weer op volgende. Hier geef je op waar je het bestand wilt opslaan en hoe het heet en of je de installatieanimatie wilt weergeven of niet. In het volgende venster klik je op No restart aangezien dit voor een Powerpointpresentatie onnodig is. In het laatste venster kun je nog kiezen of je deze instellingen wilt bewaren voor een volgende keer. Klik op volgende en nog eens op volgende en je .exe bestand wordt aangemaakt. Klik op voltooien en je bent klaar

Smartguy,

Bedankt voor je reactie.Dit ga ik eens even uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan