Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

snakehuman

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
Berichten
37
Ik heb de computer opnieuw geinstaleerd alleen herkend hij me boxen/geluidskaart niet....

Kan iemand me helpen?
 
Je boxen zullen niet door windows herkend worden, je geluidskaart wel.

Kijk eens in je device manager/apparaatbeheer of er een ! voor 1 van je apparaten staat (je geluidskaart)

Zo ja, dan dien je ff een driver voor dit apparaat te installen, kan je downloaden bij de fabrikant.
Als je even verteld welke kaart je hebt kan ik je wel vertellen waar en welke je moet downloaden, als ie onboard zit even vertellen welk mainboard je hebt.
 
Het is dus een losse kaart ? Kijk even voor de zekerheid goed, soundblaster wordt vaak ondersteund door windows XP, daarmee bedoel ik dat van veel Creative labs soundblaster kaarten de drivers al in windows xp zitten en deze automatisch geinstalleerd worden.

Staat er in je apparaatbeheer ook een ! voor geluidskaart ?

Hoe weet je dat het niet werkt ?
Foutmelding, ! in apparaatbeheer of omdat je niets hoort ?
 
Lees even goed mijn bovenstaande posts door, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

Je hebt een pc waarvan na installatie van xp je geluid het niet meer doet. Wat dus belangrijk is om te weten is of je geluidskaart wel herkend wordt door windows, of dat bv je boxen stuk zijn oid.

JE kan hier naar kijken via Start -> configuratiescherm -> systeem, tabblad hardware, en vervolgens apparaatbeheer aanklikken.
Kijk of er ergens een ! staat voor 1 van je apparaten en kijk anders of er bij geluidskaarten je geluidskaart staat.

Als er ergens een ! staat betekend dit vaak dat je driver niet of niet goed is geinstalleerd, om te weten welke driver je moet downloaden en waar is het belangrijk te weten of het een losse (PCI) geluidskaart is of dat hij onboard zit, dit kan je zien aan de achterzijde van de pc, zit hij in 1 van de horizontale sleuven dan is het een pci, zit hij ergens anders dan is het waarschijnlijk en onboard (let op achterzijde ! Sommige pc's hebben ook aan de voorzijde een aansluiting, deze is niet van belang aangezien hij is doorgelust op de geluidskaart en het geen rechtstreekse aansluitingen bevat)
 
Dat zal hem dan wel zijn, denk dus dat je geen of een verkeerde driver hebt geinstalleerd, nu is het dus zaak uit te gaan zoeken welke driver je nodig hebt.

Dus nu komt dat PCI onboard verhaal weer om de hoek kijken.

En uitvinden welke kaart/board je dan hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan