geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rms1

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb wmv files kunnen converteren naar dvd en met super dvd creator wil ik het op dvd branden. Dit alles lukt goed maar als ik de dvd ga bekijken loopt het geluid na een paar minuten niet meer synchroon.
Kan iemand helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Gr

rms1

Welkom bij Helmpij.nl

Is je probleem inmiddels opgelost?

Is je probleem inmiddels opgelost?

Ik word er helemaal gek van! Ik heb diverse programma´s ( Winavi, TNPGenc en Super DVD Creator) gebruikt om mijn WMV files te converteren. Dat gaat wel goed maar als ik NERO Smart gebruik om te branden dan loopt op een gegeven monet het geluid niet meer synchroon. Ook heb ik een paar Nerovision gebruikt, die de files automatisch omzet, maar dan kan ik ze niet afspelen op mijn DVD-speler. Ik zal misschien best wel iets fout doen maai ik zou niet weten wat! Nog suggesties?

Je moet om te beginnen in de gebruiksaanwijzing van je DVD-speler opzoeken, welke soort schijven én welke soort bestanden hij kan aflezen.
Voorbeelden van DVD-schijven (die je dus zelf moet branden) zijn: DVD -R, DVD +R, DVD-RW, DVD +RW, SVCD. Af te spelen Video-bestanden DVD, Video CD (VCD), DivX-Video.
en daarbovenop audio op CD-R/ CD-RW met MP3, WMA audio en/of JPEG.

Niet alle DVD-spelers kunnen al deze bestandsoorten en al deze soorten te branden schijven aan.
Dan het omzetten van WMV naar afspeelbare Video-bestanden.
Op ExtraDVD staan een aantal handleidingen, o.a. deze van DivX naar DVD. Omdat je ook TMPGEnc hebt gebruikt laat ik deze zien. In deze beschrijving komt er na TMPGEnc eerst nog een ander programma aan bod: TMPGEnc DVD Author. Dat laatste programma maakt namelijk van het Mpeg-bestand dat je gekregen hebt door de encodereing met TMPGEnc de écht Video-bestanden: VOB. en IFO.bestanden. Daarna kan Nero er pas een DVD van branden.

Iets anders is, of jouw DVD-speler misschien gewoon een WMV-bestand kan aflezen. WMV is de "verpakking" die Microsoft er omdoet om die bestandsvorm in Windows te kunnen gebruiken, maar in die verpakking gaan soms andere bestandsformaten schuil die de moderne DVD-spelers prima kunnen lezen.
Om daar achter te komen koop je vijf DVD-RW (er van uitgaande dat je speler die aankan) en je probeert dat WMV bestand in Nero burning ROM 1 op 1 te branden en dan in je speler te testen. Werkt het niet, dan kan je de schijf later opnieuw gebruiken. Maar kijk dus eerst of je speler /RW begrijpt.

Afhankelijk van wat je ontdekt en wat er wel en niet lukt, kunnen we later nog kijken naar de mogelijkheden van Nero Vision.

.

Laatst bewerkt:
He Boeing,

Ontzettend bedankt voor je reactie! Ik ga het straks uitproberen!:thumb:

Ik heb de handleiding erbij gehaald en heb alle software. Maar ik heb al bij het begin een probleem. Bij VirtualDub krijg ik, als ik een videofile wil openen, de volgende melding: COULDN'T LOCATE DECOMPRESSOR FOR FORMAT "WMV3"

VIRTUALDUB A VIDEO FOR WINDOWS. DIRECTSHOW CODECS, SUCH AS THOSE USED BY WINDOWS MEDIA PLAYER, ARE NOT SUITABLE

Hoe kan dit eigenlijk?

P.S. Ik heb versie 1.6.15

Gr.

Het formaat WMV3 is niet zo gebruikelijk. Maar als je geen losse ondertitels bij de film hoeft te zetten, heb je VirtualDub niet nodig. Je zou het bestand in TMPGEnc kunnen zetten. Maar om zoveel mogelijk codecsproblemen te voor komen, kun je nu beter het K-Lite Codec Pack downloaden en installeren. Als hij vraagt of hij codecs mag vervangen zeg dan OK, twee dezelfde codecs op je PC is slecht. Kijk of je na die installatie het programma "GSpot" op je PC hebt staan. Laat GSpot dan dat WMV3-bestand beoordelen. Hij vertelt dan precies wat voor beeld- en geluidspoor er in zit en welke codecs nodig zijn om het te verwerken én of je die codecs op je systeem hebt.
Ik wacht even af wat het op gaat leveren.

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb al diverse trialprogramma´s uitgeprobeerd maar ik zit constant met het geluidsprobleem. Ook heb ik al diverse dvd´s mee verspeeld. Ook heb ik diverse computerforums opgezocht met mensen die met hetzelfde probleem zitten maar ook dat heeft niet geholpen. Er worden zulke tips gegeven maar ik begin nu toch een klein beetje wanhopig te worden!:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan