Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetie froetie

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo, Ik heb een speaker van het merk Cambridge Soundworks Hier een foto ervan:
71TJPXKE6KL._AA280_.gif

Ik heb de grote speaker en 4 zwarte speakers maar mijn vraag is hoe moet ik het aan sluiten want ik zie namelijk geen ingang voor de kabel die in de speaker moet en in de computer kast moet.. Wie kan me hierbij helpen.!!:confused:

Als het goed is [dwz als het set compleet is] zit er een kleine witte volume regelaar bij met twee lange kabels met twee 3,5 mm stekkertjes... één daarvan gaan in het "groene gat" van de geluidskaart, de andere gaat in het gat dat, net onder de basvolumeknop, aan de achterzijde van de woofer [grote speaker] zit......

nee zo een volume ding heb ik er niet bij de speakers heb ik van iemand over genomen maar die had het ook niet maar die kreeg wel geluid ...Ik had gevraagt hoe dat zat maar diegene weet het ook niet meer want het was een tijdje gelden... Is er geen andere oplossing voor?:confused:

Jawel, andere oplossing is een kabel met aan beide zijden een 3,5mm jack en deze dan tussen de uitgang[en] van de geluidskaart en de ingang[en] aan de achterzijde van woofer direct onder de volumeknop te prikken... [als je 1 kabel gebruikt is het stereo, met 2 kabels kun je surround maken als je geluidskaart daarvoor geschikt is].
Nadeel is dat je het volume dan op de PC moet regelen....

Heb je de voeding er wel bij gekregen?

oke bedankt en als ik een surround wil.. kan ik dan een kabel kopen met 2 aan 1 kant voor de speaker en 1 voor de computerkast of kan het alleen met 2 aparte kabels?? zoja waar zou ik dat kunnen halen en hoeveel zou dat ongeveer kosten???

Wat is de voeding??:confused:

Laatst bewerkt:
De voeding= de stroomvoorziening van de versterker die in de woofer [grote luidspreker] zit. Dit is een wit doosje met aan één kant een netstekker, aan de andere kant een plugje dat aan de achterkant van de woofer moet worden aangesloten... zonder dat ding kun je de speakerset niet gebruiken.....

Kabels... als je er 1 aan de computerkast doet heb je geen surround.....

De voeding is het doosje uiterst LINKS op deze foto... de geluidsregelaar het ding uiterst rechts.....

attachment.php

Bijlagen

• cambridge.jpg
    cambridge.jpg
    4,1 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
nee dat heb ik niet is dat nodig dan??... Maar kan je die kabels ook los kopen??

Laatst bewerkt:
Heb je dat linker doosje niet? Dan gaat het ding NIET werken [misschien heeft de vorige eigenaar dat nog slingeren?]. In de grote box zit een versterker [schreef ik al] en die heeft echt STROOM nodig..... anders komt er geen geluid uit.... en die stroom komt van die voeding [wit doosje]......

Je kunt misschien proberen bij een electronica winkel een voeding van 12 Volt, 1,5 Ampere te vinden..... die zijn al te vinden voor rond de € 14

Die kabels kun je overal los kopen.....

maar ik heb wel een adapter diegene zei dat die het gewoon doet dus.. Als ik een adapter heb heb ik dan nog zo een voeding nodig??

Adapter = voeding ..... dus in dat geval is dat probleem opgelost....
Dan alleen de kabels nog....

Jawel, iedere electronica winkel, maar ook zaken als Mediamarkt, etc. hebben die kabels... prijs is afhankelijk van de lengte... vanaf zo'n € 2 per kabeltje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan