geluiden in Outlook2000 verdwijnen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Interessant maar ook zeer irritant probleempje met de nadruk op het verkleinwoord "probleempje".

Al bijna 2 jaar werk ik op een uitgebalanceerd systeem wat eigenlijk nooit "raar" doet. Het wordt op tijd gescand op spyware, virussen en daarnaast wordt het wekelijks ontdaan van tijdelijke bestanden en overige rommel en worden de partities gedefragmenteerd.

Desondanks is er 1 zeer irritant probleempje waar ik geen "grip" op krijg. Zeer regelmatig verwdijnen de geluidjes die je moet horen als je mail ontvangt en / of een mailtje verwijdert. Als ik dan in het menu extra van Outlook2000 kijk, dan is het vinkje voor "geluiden" weer verdwenen. Ik zet het verrekte vinkje dan weer terug en meestal gaat het dan een dag of twee a drie goed en dan zijn de geluidjes weer verdwenen. Vervolgens Outlook2000 menu extra openen en je raadt het al,........... het vinkje is weer weg.

De Creative drivers van de soundcard (Audigy1) heb ik inmiddels ook alle verwijderd, het geluidssysteem draait nu puur en alleen op de XP drivers.

Wie kent omtrent dit zeer klein, maar irritant probleem, een "bugverhaal" binnen Windows / XP / Outlook2000 en mogelijk nog beter : wie weet waar 't 'm in zit ?

Ik heb al geprobeerd enige logica te ontdekken door op te schrijven welke progjes door mij geopend worden alvorens het vinkje weer verdwijnt, maar ook daar zit geen "structuur" in, het doet zich (ogenschijnlijk !) volledig willekeurig voor.

De grap van alles is dat het verdwijnen van de Officegeluidjes ook slechts het enigste op soundgebied is dat verdwijnt. Bij ALLE andere vormen van weergave van geluid; of het nu games of MP3's of andere applicaties zijn die geluid produceren op mijn verzoek, heb ik gewoon prima geluid / een goed werkende geluidskaart.
Slechts dat ene verrekte vinkje dat steeds verdwijnt.....
(zie bijlage)

enne,
0 virussen
0 spyware
100% gedefragmenteerd
100% schijfopruiming gedaan,
100% regcleaner uitgevoerd,
Windows XP is 100% met alle updates bijgewerkt,
Office2000 is eveneens 100% met alle updates bijgewerkt.

Wie kent dit "verschijnsel".........................???
 

Bijlagen

  • vinkje.jpg
    vinkje.jpg
    51 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik ken het :).

Installeer Office-Sounds eens opnieuw en kijk of het probleem daarmee is opgelost (eerst deïnstalleren is aan te raden).
 
dat heb ik idd. nog nooit geprobeerd, het is het proberen waard. Over een dag of wat weet ik of DAAR het probleem zat.
 
:D :D

Thx,

maar ik bewaar nogal veel en dus heb ik op een "slapende" partitie nog het "sounds.exe" van Billy Gaatjes staan............ :D :D
 
Ok, dat kan ook :). Maar ik pluk ze vaak v/h net omdat er soms update's zijn, vandaar.
 
ook dat is waar en ik heb idd. toch maar even de laatste versie van het www gepakt en inmiddels geinstalleerd.

Ik wacht af en over een dag of wat weet ik of het een bug was in het Sounds.exe

Als er nog anderen zijn die dit topic lezen................. ELKE suggestie is welkom !!!

(Ik baal er namelijk van dat de pc alles doet wat ik wil, behalve op dat ene kleine l*llige onderdeeltje na) ;) :D
 
helaas, ondanks de nieuwere versie van sounds.exe zijn de geluidjes vandaag, dinsdag 16-12 om 23.03 uur, verdwenen (ook het vinkje was weer weg............).

Zucht......................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan