Geluiden werken niet meer (Live Messenger)

Status
Niet open voor verdere reacties.

baloew

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo,

Met MSN hoor ik sinds een tijd geleden geen geluiden meer. Hiermee bedoel ik bijv. het geluidje als iemand praat, een buzzer, aanmeldgeluidje. Helemaal niks doet het.

Daarom ging ik proberen de nieuwe msn (de bèta) te downloaden. Maar hier heb ik precies hetzelfde probleem. Bij de instellingen staan de geluiden gewoon ingeschakeld. Bij de tab geluiden van het instellingenscherm kan je ook de geluiden als voorbeeld luisteren, hoe ze klinken. Maar dit hoor ik ook niet.

Voor de rest ligt het niet aan mijn computer of zo, want naast MSN, doet alles het!
Waar ligt dit aan, en hoe fix ik dit?

Alvast bedankt,

Sebas

Bij vista kan je het geluid van 1 programma dempen.
Mischien dat je dat een keer perongeluk hebt gedaan?

(kijk bij je volumeregeling)

Kijk even of je geluid het doet bij bijv. filmpjes van YouTube. En of je Windows-geluiden het doen. (Bijv prullenbak legen, windows start)

Zo niet, dan weet ik wel wat...

Kijk even of je geluid het doet bij bijv. filmpjes van YouTube. En of je Windows-geluiden het doen. (Bijv prullenbak legen, windows start)

Zo niet, dan weet ik wel wat...

Windows geluiden werken niet. Andere geluiden wel (Youtube etc.)

btw ik heb windows XP

Ik ken problemen met ontbreken van geluid bij YouTube (Flashplayer) onder XP, in combinatie met het ontbreken van de Windows-geluidjes. Het controlen en aanpassen van de onderstaande registersettings was enkele weken geleden bij mij de oplossing

Misschien toch controleren in het register:

HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32

Zie je in die lijst staan oa.:

midimapper=midimap.dll
wavemapper=msacm32.drv
aux=wdmaud.drv
wdmaud.drv=wdmaud.drv
wave=wdmaud.drv
mixer=wdmaud.drv
midi=wdmaud.drv

Ik ken problemen met ontbreken van geluid bij YouTube (Flashplayer) onder XP, in combinatie met het ontbreken van de Windows-geluidjes. Het controlen en aanpassen van de onderstaande registersettings was enkele weken geleden bij mij de oplossing

Misschien toch controleren in het register:

HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32

Zie je in die lijst staan oa.:

midimapper=midimap.dll
wavemapper=msacm32.drv
aux=wdmaud.drv
wdmaud.drv=wdmaud.drv
wave=wdmaud.drv
mixer=wdmaud.drv
midi=wdmaud.drv

Geluid bij Youtube ontbreekt niet... En waar vind ik die settings?

Ja ik had begrepen dat je wel geluid bij YouTube hebt. Daar geen zorg over. Dat was de reden, dat ik tegen je zeg "misschien toch controleren". Je Windows-geluiden doen het immers niet, net als bij mij. Het controleren is gratis en zo gebeurd. Het corrigeren van een of meer van de aangegeven settings, heeft veel mensen met geluidproblemen onder XP geholpen.

De settings vind je in het register.

Start - Uitvoeren

Daar type je regedit en klik OK

De register-editor opent

Navigeer daar naar de aangegeven settings en kijk of ze er allemaal als hierboven bij staan.

Ja ik had begrepen dat je wel geluid bij YouTube hebt. Daar geen zorg over. Dat was de reden, dat ik tegen je zeg "misschien toch controleren". Je Windows-geluiden doen het immers niet, net als bij mij. Het controleren is gratis en zo gebeurd. Het corrigeren van een of meer van de aangegeven settings, heeft veel mensen met geluidproblemen onder XP geholpen.

De settings vind je in het register.

Start - Uitvoeren

Daar type je regedit en klik OK

De register-editor opent

Navigeer daar naar de aangegeven settings en kijk of ze er allemaal als hierboven bij staan.

Zo staat hij er bij mij:
6f1h06.jpg

Dus niet alle bestanden in jouw lijstje staan erin.

Ter verduidelijking:

Je hebt nu gekeken naar de settings in

HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32\Terminal\RDP

Is ook leuk, maar we hadden het over:

HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32 ;)

Sorry, ik had het verkeerd begrepen. In deze lijst staat wdmaud.drv er niet in. De rest wel.

Je bedoelt daarmee dan deze allemaal niet?

aux=wdmaud.drv
wdmaud.drv=wdmaud.drv
wave=wdmaud.drv
mixer=wdmaud.drv
midi=wdmaud.drv

of alleen deze:

wdmaud.drv=wdmaud.drv ?

Even nagekeken. Bij mij ontbrak de wdmaud.drv=wdmaud.drv ook.

Daarbij moest ik twee anderen ook nog aanpassen. Maar jij mist natuurlijk alleen de geluiden die bij Windows horen.

Laat even weten of het je lukt. Anders geef ik uitleg :)

Even nagekeken. Bij mij ontbrak de wdmaud.drv=wdmaud.drv ook.

Daarbij moest ik twee anderen ook nog aanpassen. Maar jij mist natuurlijk alleen de geluiden die bij Windows horen.

Laat even weten of het je lukt. Anders geef ik uitleg :)

Hmm, ik heb hem toegevoegd, maar de geluiden werken nog steeds niet.
Ik denk dat ik je uitleg nodig heb :P

Heel erg bedankt trouwens, dat je me wilt helpen!:thumb:

edit: ik heb iets raars ontdekt. Ik ging even kijken op een ander account op de computer. Wat blijkt, hier doen de Windows geluiden het wel gewoon (opstartgeluiden, prullenbak leegmaken). Alleen MSN-geluiden doen het daar ook niet.. Ik zou echt niet weten hoe dit allemaal kan.

Laatst bewerkt:
Maar je hebt nu dus inderdaad op de juiste plaats (Drivers32) de nieuwe tekenreekswaarde ingevoerd:

wdmaud.drv REG_SZ wdmaud.drv

Is je dat gelukt of niet?

Zo niet dan:

Met rechtermuisknop in veld Drivers32 waar de andere waardes al staan - dan klik Nieuw - klik Tekenreekswaarde

Vul daar in wdmaud.drv

Dan met rechtermuisknop op wdmaud.drv (die je net gemaakt hebt) Klik op wijzigen en vul in het geopende veld in wdmaud.drv

en klik ok.

Is dat gelukt en doet je geluid het nog niet? :(

Maar je hebt nu dus inderdaad op de juiste plaats (Drivers32) de nieuwe tekenreekswaarde ingevoerd:

wdmaud.drv REG_SZ wdmaud.drv

Is je dat gelukt of niet?

Zo niet dan:

Met rechtermuisknop in veld Drivers32 waar de andere waardes al staan - dan klik Nieuw - klik Tekenreekswaarde

Vul daar in wdmaud.drv

Dan met rechtermuisknop op wdmaud.drv (die je net gemaakt hebt) Klik op wijzigen en vul in het geopende veld in wdmaud.drv

en klik ok.

Is dat gelukt en doet je geluid het nog niet? :(
Ja, het was me gelukt om hem aan te maken met wmaud.drv REG_SZ wmaud.drv, maar het geluid werkt nog niet :\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan