Geluidje in de Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

njegbers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik ben un poco frustrado. Ik zit muziek van elpees te digitaliseren. Terwijl het recording programma de opname maakt, maak ik in deWindows Verkenner alvast folders aan om het resultaat in op te slaan.
Iedere keer als de Verkenner een foldertje opent gaat dat gepaard met een zacht klikje. Dat klikje komt in de opname terecht.
Ik wil geen klikje , dus ik ga in het Configuratiescherm naar Geluiden, en zet het geluid voor "Navigeren beginnen" op "(Geen)". Klik op Toepassen. Sla het schema apart op. Het geklik blijft. Als ik de terugga naar de Geluiden in het Configuratiescherm, staat het klikje weer aan voor 'Navigeren beginnen'. Hoe hardnekkig ik ook probeer om het op '(Geen)'te zetten, de wijziging wordt niet vastgelegd.
Ik kies het schema Geen Geluiden, maar het geklik blijft.
Hoe krijg ik die Verkenner stil? Ik ben toch echt Administrator!

Klik op het luidsprekericoontje in je taakbalk, open de mixer en zet WAVE helemaal dicht.

Succes

Klik op het luidsprekericoontje in je taakbalk, open de mixer en zet WAVE helemaal dicht.

Succes

No such thing te zien, 7th. De Audio Accessoires zitten onder de ASUS Audio Manager. Het luidsprekertje geeft een recorder functie. Het mengpaneeltje geeft een mogelijkheid de WAVE helemaal dicht te zetten, maar dan hoor ik ook geen muziek meer.

Ok, ik dacht dat je de muziek via een externe bron opnam, dan had het dichtdraaien van WAVE wel geholpen. Wat je nog wel kan doen is de map C:\Windows\Media even leegmaken (de bestanden erin wel bewaren, dus even een backup ervan maken!) Dan heeft Windows geen toegang meer tot z'n eigen geluiden. Als je klaar bent kan je de bestanden weer terugzetten.

Succes

Grappig probleem?

Blijft deze instelling wel behouden of wordt dit ook terug gezet?

De keuze voor het schema 'Geen geluiden' blijft behouden, maar die instellingen betreffen alleen de geluiden voor het chapiter "Windows", de instellingen voor "Windows Verkenner" worden steeds teruggezet.

Dat is al raar op zich. Het schema bevat álle onderdelen, niet alleen Windows.

Probeer dit eens:
Ga naar START -> UITVOEREN -> "services.msc" < enter > -> Zoek de "Windows Audio Service" -> Dubbelklik hier op -> Opstarttype "uitgeschakeld".
Herstart de PC.
Ga naar START -> UITVOEREN -> "services.msc" < enter > -> Zoek de "Windows Audio Service" -> Dubbelklik hier op -> Opstarttype "automatisch".
Ga naar geluiden-opties in je configuratiescherm.
Selecteer Windows-standaard
Wijzig 'iets'
Sla het op als een ander schema
Gebruik dit schema.

Download dit bestand: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restoresounds.reg (rechtermuisknop, opslaan als) en dubbelklik erop.
Bevestig POSITIEF op de vraag.
Doe hetzelfde met: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/audiosvr.reg

Herstart de PC.

Dat is al raar op zich. Het schema bevat álle onderdelen, niet alleen Windows.

Probeer dit eens:
Ga naar START -> UITVOEREN -> "services.msc" < enter > -> Zoek de "Windows Audio Service" -> Dubbelklik hier op -> Opstarttype "uitgeschakeld".
Herstart de PC.
Ga naar START -> UITVOEREN -> "services.msc" < enter > -> Zoek de "Windows Audio Service" -> Dubbelklik hier op -> Opstarttype "automatisch".
Ga naar geluiden-opties in je configuratiescherm.
Selecteer Windows-standaard
Wijzig 'iets'
Sla het op als een ander schema
Gebruik dit schema.

Download dit bestand: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restoresounds.reg (rechtermuisknop, opslaan als) en dubbelklik erop.
Bevestig POSITIEF op de vraag.
Doe hetzelfde met: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/audiosvr.reg

Herstart de PC.

Bedankt, XP_PC. Ik heb de service uitgezet en weer op automatisch gezet, en eerder genoemde wijziging opgevoerd, en het schema opgeslagen als MyScheme. En de klikjes blijven nu weg in de Windows Verkennerd.

De downloads heb ik nog niet gedaan. Waar moet je dit opslaan, en wat doet het?

In ieder geval bedankt voor je hulp zover! :thumb:

Waar opslaan: waar je wilt. Als je ze maar terug kan vinden om te dubbelklikken.

Wat doet het: originele registerwaarden herstellen voor het geval dat ze corrupt zijn geraakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan