geluidprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Sorry als dit misschien een domme vraag is maar ik ken niet zoveel van computers...
Wil mijn (heel) oude computer (m'n eerste) gebruiken om gewoon spelletjes op te spelen (wou dit geven als cadeautje aan m'n kleinzoon van 8).
Is een Pentium 15,0 MB Ram (?) Besturingssysteem 32-bits. Windows 95. Met een cd-speler. (geen DVD).
1) Kunnen er daarmee wel spelletjes gespeeld worden ??
2)Nu had ik daar alle programma's afgegooid. Alleen : nu heb ik geen geluid.
Bij audio cd : Wanneer ik de boxen achteraan aansluit komt er niets geluid uit. (wel als ik het vooraan aansluit waar de koptelefoon in moet).
Bij een spelletje heb ik helemaal geen geluid.

In Apparaatbeheer :
Apparaattype : ESS ES1688 Audio Drive (besturing voor geluid, ...) staat een zwart uitroepteken in een geel driehoekje !!! (???)
en ook "dit apparaat is niet aanwezig of het werkt niet goed of niet alle benodigde stuurprogramma's zijn geïnstalleerd".

Stuurprogramma's :
C\Windows System\essmpu.drv
essfm.drv
es 1688.vxd
es 1688.drv

Die computer heeft geen internet. (ook geen ethernetkaart).
Kan ik dit nog oplossen ? moet ik Windows herinstalleren ? (moet dan wel die cd aan iemand vragen want die heb ik niet meer)
Heb wel WIN XP maar dat zal daar wel niet op gaan zeker op die computer, gezien zijn geheugen...

Alvast bedankt voor de hulp

Hoi de link hier onder kun je de drivers downloaden voor de geluidskaart kweet niet of je ze op diskette kunt zetten anders op cd ga dan:

op de computer rechter muisknop kies eigenschappen.

ga naar apperaat beheer ga naar geluid toe en update stuurprog met de drivers van de link hier onder hoop dat het lukt succes groetjes mike

es1688

Geplaatst door mike16
Hoi de link hier onder kun je de drivers downloaden voor de geluidskaart kweet niet of je ze op diskette kunt zetten anders op cd ga dan:

op de computer rechter muisknop kies eigenschappen.

ga naar apperaat beheer ga naar geluid toe en update stuurprog met de drivers van de link hier onder hoop dat het lukt succes groetjes mike

es1688

Je bent vergeten te melden dat je het pakketje eerst moet uitpakken met bijv. WinZip of WinRar.

Eenmaal uitgepakt kan je het naar een lege diskette kopieren. Dat past net.

Winzip vind je hier:
http://download.com.com/redir?pid=8...com/pub/win95/utilities/filecomp/winzip81.exe

Hoe werkt WinZip?
http://www.sip.be/cursus/winzip/winzip.htm

jeps

hoi sorry vergeten maar je hebt gelijk suc6 groetjes mike

Bedankt voor jullie snelle reactie. Zal dat alles straks eens rustig uitproberen. (bibber-bibber). Laat zeker iets weten als het gelukt is hoor !

Het is ongelooflijk maar alles werkt nu perfect !
ONTZETTEND BEDANKT HOOR !!!!!!!!!!!! :-)

P.S. had nooit gedacht dat ik erin zou slagen om dat voor elkaar te krijgen !

100000000000 x dank !!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan