geluids kaart werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

u346281

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Ik heb een systeem met windows 98 en een geluidskaart cretive 64awe geinstaleerd maar ik blijf in mijn systeem een geel uitroep teken zien.Met windows help kom ik ook niet verder.Vervolgens heb ik mijn eigen geluidskaart een creative SB 128 geinstaleerd en ook dit geeft hetzefde probleem.Wat kan er fout zijn in mijn configuratie.

Alvast bedankt voor jou reactie.ik weet het echt niet meer.

u346281

Heb je ook al het stuurprogramma verwijderd via software in het configuratiescherm.
En vervolgens dien je ook bij apparaatbeheer alles wat met je geluidskaart heeft te maken ook te verwijderen.

Na een reboot zou je systeem de geluidskaart weer moeten zien en dan kun je vervolgens de creative cd-rom plaatsen of opstarten.

Remy

Dat heb ik allemaal gedaan maar op de een of andere manier geeft mijn systeem foutcode 10 aan .Ook dit heb ik opgezocht maar via windows kom ik niet verder.

Kan ook nog een IRQ probleem zijn, heb je al geprobeerd om de geluidskaart in een ander PCI slot te steken of eventueel om te ruilen met bijv. je videokaart.

Mogelijk dat windows hem dan beter detecteerd.

Remy

Als je bij eigenschappen kijkt in apparaat beheer zoals je al eerder gedaan hebt, heb je dan ook bij bronnen tabblad gekeken daar kan je zien of er een conflict is en zo mogelijk het daar oplossen. als dit het geval is heb je dus een :

Kan ook nog een IRQ probleem zijn, heb je al geprobeerd om de geluidskaart in een ander PCI slot te steken of eventueel om te ruilen met bijv. je videokaart.

groet
Harmen

Verplaatst naar Hardware > Geluidskaarten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan