geluids probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

realmitch

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
lo all

als ik met messenger een gesprek wil beginnen krijg ik steeds de melding dat er geen geluidskaart gevonden is .
ik heb verder met alle programma's geluid!!
alleen met messenger niet :confused: .

ik draai op XP home en heb een onboard geluidskaart (Asus A7V8X)

heeft iemandt een idee ??

Welke versie Messenger gebruik je, die van windows meegeleverd of de nieuwste versie, ik zou aanraden die te doenloaden.
Kijk eerst wel of je geen oude software hebt draaien en anders eerst deinstaleren.
Een schone installatie zou het probleem ook kunnen verhelpen.
De nieuwste versie is HIER te downloaden.

ik heb nu de versie 6.2

oude versie (standaard bij XP) meldt zich wel steeds aan maar zie ik nergen dus moeilijk te verwijderen :confused:

Geplaatst door realmitch
oude versie (standaard bij XP) meldt zich wel steeds aan maar zie ik nergen dus moeilijk te verwijderen :confused:
2. Deïnstalleer de Windows Messenger.
Microsoft heeft het de gebruiker heel erg moeilijk gemaakt om de Windows Messenger te deïnstalleren. Kiest u voor Start >> Configuratiescherm >> Software, dan zult u dit programma niet aantreffen in de lijst van programma's.

Toch heeft Microsoft het de gebruiker niet moeilijk genoeg gemaakt. Behoort u tot de kleine groep die geen gebruik maakt van de Windows Messenger, dan kunt u op de volgende manier dit programma verwijderen en zo weer wat harde schijf ruimte besparen:

1. Blader met de Windows Verkenner naar de map c:windows\inf\
2. Open daar het bestand sysoc.inf
3. In dit bestand staat de regel "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7"
4. Verwijder uit deze regel het woordje "hide" zodat de regel er als volgt uitziet: "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7"

5. Sla vervolgens het bestand sysoc.inf op en sluit het af

U bent nu klaar om de Windows Messenger te deïnstalleren. Dit doet u als volgt:
1. Kies Start >> Configuratiescherm >> Software >> Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen

2. Helemaal onderaan de lijst die dan verschijnt staat nu de Windows Messenger
3. Selecteer deze en u kunt het programma verwijderen.
Bron:
http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=366&art=Yes

Crash, het kan makkelijker hoor, je kunt in systeemservice aangeven of j de messenger wilt laten starten automatisch of handmatig.
Maar goed ik neem aan dat je dat wist.

het kan nog simpeler, ga naar start>uitvoeren en knip/plak of typ deze regel:

runDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

klik op ok en messenger is weg.

ja maar dan moet je maar net die regel uit je hoofd weten, de optie in service beheer kan iedereen bereiken.
Maar okee zo is er altijd wel weer een betere en makkelijkere oplossing.

denk je dat ik die regel in m,n hoofd heb zitten:D

als je jouw optie gebruikt moet je hem steeds na elke opstart opnieuw uitschakelen, dit is een definietieve
oplossing.

Nee hoor franz, als je in servicebeheer de eigenschappen van de messenger aanpast en kiest voor handmatig opstarten van deze service en je sluit servicebeheer weer af zal hij deze instelling onthouden.
Heel simpel.

kee, maar dan staat ie nog wel op je comp,
met dat verwijderregeltje ben je hem echt kwijt.

Helaas gebruikt windows die prog voor meerdere dingen waaronder hulp op afstand, ik weet dit gebruikt men bijna niet maar je zult het zien, als jet het verwijdert dan ben je het echt kwijt, wndows kan alleen maar bepaalde hulp op afstand aplicatie draaien als de originele messenger erop staat en geen vernieuwde, daarom laat ik het wel op de pc staan zet ik het alleen uit.
Maar de topicstarter laat weinig meer horen, is het probleem verholpen inmiddels of snap je er nu helemaal niets meer door....

ben een beetje druk geweest de laatste dagen :( .

1. Blader met de Windows Verkenner naar de map c:windows\inf\

ik kan geen map in de folder van windows vinden die inf heet :confused:

jjw Crash, het kan makkelijker hoor, je kunt in systeemservice aangeven of j de messenger wilt laten starten automatisch of handmatig.

en waar vindt ik de systeemservice ?

ps: het verwijderen door middel van die regel doe ik maar niet.
reden -->
jjw Helaas gebruikt windows die prog voor meerdere dingen waaronder hulp op afstand, ik weet dit gebruikt men bijna niet maar je zult het zien, als jet het verwijdert dan ben je het echt kwijt

Druk op start, onfiguratie scherm, systeembeheer en druk op services.
Nu krijg je een lijst te zien met alle dingen die uitgevoerd worden onder XP, daartussen staat ook Messenger, die is gestart en zul je als je op rechter muisknop drukt eerst moeten stoppen en dan de eigenschappen moeten opvragen, bij opstarttype geef je dan aan, handmatig.

Let goed op dat Oultook express ook de messenger opsart en aanmeld dit kun je uitzetten door outlook express starten, ga naar extra, opties en op tabblad algemeen schakel je dit uit.

De messenger zelf moet je ook een keer opstarten en ook daarin moet je aangeven dat je je niet meer aan wilt melden en zo.

in messenger zelf had ik het al aangegeven.

ik heb nu de rest gedaan .

thx voor de hulp all :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan