Geluidsarme ventilator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Ik ben in het bezit van de volgende pc:

Micromaxx
Porfessional Computer
Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.53 GHz
Kloksnelheid: 2.54 GHz
512 MB RAM geheugen

Als extra heb ik het volgende gedaan:

In/op de behuizing was plaats voor een ventilator om de warmte uit de behuizing te blazen, ik heb dus een vetilatortje gekocht en deze aangesloten. De temperatuur ging daarna ook onmiddelijk omlaag.

Maar nu is het zo dat ik de pc (ook voordat ik de extra ventilator plaatste) nou niet echt stil vind! er zijn pc's die geluidsarmer zijn.

Wat kan ik doen om het geluids nivo naar beneden te brengen? en kan ik dit zelf of is het wijsheid dit te laten doen? Aangezien de pc in de woonkamer staat en elke dag aan staat, zou het prettig zijn als bovenstaand mogelijk zou zijn.

Of zijn er andere koel mogelijkheden, maar dan geen mega verbouw projecten!

Wat zijn dus de eventuele opties?

Groeten PG

Ps: indien er meer info nodig is hoor ik dit wel.

Je zou eens kunnen rond kijken naar stillere ventilatoren. Die extra fan zou ik meteen weer stilzetten, tenzij je die vanwege de temperatuur nodig bent.
Ik ben zelf in het bezit van een q-tec lownoise en die bevalt redelijk goed (volgens opgave <29dB). Houd er wel rekening mee dat je de PC alleen helemaal stil kunt krijgen door waterkoeling (vrij prijzig nog) of door hem uit te zetten ;).

Hallo Bassie,

Via de zoekfunctie in helpmij kwam ik uit bij een topic waarin stond om de kast van binnen te isoleren is dit een oplossing of zal dit niet veel helpen?

Bedankt voor de reactie!

Goet PG

Ik ga ff zoeken naar een q-tec lownoise.

Ps-1: ik heb speedfan draaien, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik dit proggie op de juiste manier moet instellen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door purplegixxer
Via de zoekfunctie in helpmij kwam ik uit bij een topic waarin stond om de kast van binnen te isoleren is dit een oplossing of zal dit niet veel helpen?
Bij mij heeft dit zeker geholpen om de pc stiller te krijgen.
Wel in combinatie van stillere ventilatoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan