geluidsbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb voor een vogelcursus een presentatie gemaakt in PowerPoint. In deze presenties heb ik vogelgeluiden opgenomen.
De bedoeling is om de presentatie (als PPS-bestanden) op een cd te branden. Echter bij het draaien van de presentatie vanaf de cd kunnen de geluidsbestanden niet gevonden worden omdat er een verwijzing is aangemaakt naar de harde schijf van de computer.
Hoe kan ik dat oplossen?
De cd moet ook gebruikt kunnen worden door mensen die niet op de hoogte zijn met Powerpoint.

De geluidsbestanden zijn mp3 en wav bestanden. Ik heb PowerPoint 2000 en XP.

Alvast bedankt

Als je weet dat het geluid verwijst naar bestanden op je harddisk, waar heb je dat dan gevonden? kun je dat niet wijzigen en verwijzen naar de cd waar je het opzet?

Als ik een bestand van een cd open en ik klik op zo'n geluidsbestand dan krijg ik een melding (zie bijlage). Ik heb al zitten zoeken waar ik dat eventueel kan wijzigen maar heb daarvoor nog niks gevonden.

gr. Ans

Bijlagen

• melding.jpg
    melding.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 72
Heeft niemand een oplossing voor deze vraag?
Kan ik dit oplossen door de cd met een ander programma te branden? Ik gebruik nu Windows XP daarvoor.

gr. Ans

Nou weet ik niet zo heel veel (eigenlijk niks) over powerpoint maar ik zie dat de melding 'praat' over een gekoppeld bestand, kan je dit bestand niet insluiten bij het maken van je presentatie?

Ik denk van niet. Bij het invoegen van een geluid krijg ik daarvoor geen mogelijkheid.
Er wordt dan alleen een verwijzing naar dat betreffende bestand gemaakt.

gr. Ans

Maestro12, je bent geweldig!!! Je hebt me toch op het goede pad gezet.

Voor het geval anderen hierna zoeken:
Het blijkt dat standaard de geluidsbestanden die in een presentatie geplaatst worden en groter zijn dan 100 kb automatisch als koppeling worden opgenomen. Alle geluiden die ik gebruikt had waren groter dan 100 kb. Je kunt dit heel simpel oplossen door bij Extra -> Opties -> Tabblad Algemeen bij de optie "Geluid koppelen aan bestand groter dan..." het getal verhogen. Ik heb daar 500 kb van gemaakt (hoger zal ook wel gaan) en nu werkt het perfect.
Ik ben blij dat jij zo "weinig" van PowerPoint weet :-)

Hartstikke bedankt
gr. Ans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan