Geluidsbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

c.c.f.vandongen

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Onder Configuratescherm-geluiden en audioapparaten-geluiden-programmagebeurtenissen krijg ik, als ik het geluidsschema wil aanpassen, steeds de melding: "Kan het bestand %SystemRoot%\Media\Windows XP .......wav" niet vinden (op de plaats van de ......staat de naam van het betreffende bestand. Sommige geluiden (zoals notify.wav) doen het echter weer wel, althans als ik ze test om te horen wat voor het geluid het betreft. Maar in werkelijkheid hoor ik niets bij het binnenkomen van e-mail, het afsluiten, starten en afmelden van Windows etc. Waar kan dit aan liggen? En hoe kan dit worden hersteld?

Staan de geluids bestanden wel in de map media !!!!!

Probeer deze eens, download Hier You've got mail, en volg de instructies die daar staan.

ik hoor de uitslag wel.

groetjes speedtouch

Ja, de geluidsbestanden staan in de map C:\Windows\Media. Degene die jij hebt geadviseerd heb ik er ook nog eens bijgezet. Daar kan ik de geleuiden testen en zijn ze hoorbaar. Maar als ik op toepassen heb geklikt krijg ik geen geluid bij het binnenhalen van post!

Ik ga ervan uit dat je Outlook Express gebruikt.
Probeer dit eens:
Ga naar Start > Uitvoeren, typ Regedit en klik op OK.
Ga in de Register Editor naar HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Mail, waarbij {GUID} staat voor een hele lange code.
Kijk of je in het rechter venster de waarde PlaySoundOnNewMail ziet staan.
Als dat het geval is klik er dan met je rechter muisknop op en klik op Wijzigen.
Verander de waarde in 1 en sluit de Register Editor.
Als je die waarde niet ziet, klik dan met je rechter muisknop op een lege plek in het rechter venster en kies Nieuw > DWORD-waarde. Geef die de naam PlaySoundOnNewMail, klik er met je rechter muisknop op, kies Wijzigen en verander de waarde 0 in 1.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar...er stond als waarde al een 1! En bovendien: ik heb ook geen geluid voor de andere onder "Geluid" ingestelde geluiden, zoals het opstarten, afsluiten, aan-en afmelden van Windows etc (allemaal doen ze het dus niet!).

Overigens Guus, in het register staat vlak onder "Mail" bij "Wab" geen waarde ingevuld! Kan dat het niet zijn???!!!

Geplaatst door c.c.f.vandongen
Overigens Guus, in het register staat vlak onder "Mail" bij "Wab" geen waarde ingevuld! Kan dat het niet zijn???!!!
Nee, wab heeft te maken met het Adresboek.

Guus.

ik heb ook geen geluid voor de andere onder "Geluid" ingestelde geluiden, zoals het opstarten, afsluiten, aan-en afmelden van Windows etc
kijk eens of er iets mis is met je systeembestanden:
Ga naar Start > Uitvoeren.
Typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK.
Er zal nu een controle op alle systeembestanden (.386, .com, .dll, .drv, .exe, .mpd, .ocx, .scr, .sys en .vxd) worden uitgevoerd.
Wordt er een beschadigd of ontbrekend bestand aangetroffen, dan krijg je de vraag om dit terug te zetten van de cd-rom.

Guus.

Oh ja, ik was in de war met "Wav". Kan er in het register niets aan de hand zijn met "Wav"??? Of ergens anders iets met geluid? Omdat dit het probleem vormt, terwijl het afspelen van muziek etc gewoon mogelijk is. Trouwens wel vreemd allemaal, omdat ik onder "Geluiden" de in C:\Windows\Media voorkomende geluidsbestandjes allemaal wél hoorbaar kan uitproberen!

Ik heb de cd-rom van WinXP er in gedaan, maar op de een of andere manier accepteert hij 'm niet. Ik krijg de menukeuze voor XP op de cd-rom. Moet ik kiezen voor de optie "bestanden overzetten"? Of zou ie het uit zichzelf moeten doen, wat ie overigens niet doet!!

Als je i.p.v. sfc /scannow sfc /quiet typt, worden alle eventuele beschadigde of ontbrekende bestanden vervangen zonder dat om bevestiging wordt gevraagd. De cd-rom van xp moet dan wel in de drive zitten.

Guus.

Ik vind het verschrikkelijk, maar er gebeurt niets! En ook de andere optie sfc /scannow werkt niet omdat ie de cd-rom niet herkent of kan lezen! toch hoop ik dat je me verder kunt helpen, we zitten op de goede weg, lijkt me! Ik vind het geweldig dat je me helpt!

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar Windows bestandsbeveiliging houdt niet op met vragen om de cd, zelfs ondanks het beeindigen met Windows Taakbeheer blijft ie steeds weer terugkomen!

Ik was nog iets vergeten (weet niet of het helpt): typ vóórdat je sfc /scannow intypt cmd en klik op OK. Typ dan sfc/ scannow.

Guus.

Overigens, als ik de Windows cd er in doe, krijg ik de vraag: Wat wilt u doen? en kan ik kiezen uit: * WP Installeren, * Extra Windows-onderdelen installeren, * Andere taken uitvoeren en * Systeemcompatibiliteit controleren. Kom ik verder als ik hieruit een keus maak?

Windows bestandsbeveiliging houdt niet op met vragen om de cd,
Ik begrijp niet goed waarom hij naar de cd-rom vraagt en dat er vervolgens niets gebeurt als je die in de drive stopt.
Je kan het volgende proberen:

Open de cd-rom van xp met Windows Verkenner en zoek de map i386
Kopiëer deze naar de root (C:\) op je harde schijf.
Ga nu in de Register Editor naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup en zoek in het rechter venster naar SourcePath
Daar zal iets achter staan als D:\Winxp\
Klik met je rechter muisknop op SourcePath en klik op Wijzigen.
Wijzig D: in C:
Er zal nu niet meer naar de cd-rom gevraagd worden omdat alle benodigde bestanden nu op je harde schijf staan.
Met sfc /quiet zouden nu eventuele beschadigde of ontbrekende bestanden vervangen moeten worden.

Guus.

Ik heb E:\ gewijzigd in F:\ en toen werkte sfc \scannow wél. Maar na alles te hebben gescand werkt het geluid nog steeds niet!

Het probleem zal toch ergens in het register zitten.
Ik zie eigenlijk nog maar één mogelijkheid en dat is Windows XP opnieuw installeren vanuit Windows XP. Dit is dus geen schone installatie, waarbij alle software ook weer opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar een soort systeemherstel.
Kijk hier hoe je te werk moet gaan.
Nadeel is dat je hierna alle updates opnieuw moet downloaden.
Vergeet niet, voordat je hiermee begint, de laatste registerwijziging weer terug te veranderen.

Guus.

Ingrijpende oplossing! Maar wat bedoel je met je laatste opmerking: "vergeet niet, voordat je hiermee begint, de laatste registerwijziging weer terug te veranderen". En is het in mij geval geen probleem dat ik een "illegale" versie van Windows XP heb, waarvan ik weliswaar een code heb, maar waarvan ik dus niet weet of dit mij nu moeilijkheden zal geven. In de tussentijd heeft een pc-shop, na mijn eigen installatie 2 jaar geleden, mijn "illegale" versie bewerkt zodat ik kan updaten.....
Dus of het het nu wijs is om te "herinstalleren"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan