Geluidsdriver weg naar herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ice89

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik heb een oude Packard Bell imedia VL 7834 pc met een onboard geluidskaart waar van de driver (AC 97) verdwijnt bij een herstart.
Maar als ik de pc helemaal uitschakel wel weer werkt.

Hoe kan ik dit oplossen ??
 
Hallo Ice89,

Je zou dit wel eens kunnen oplossen door de driver van de onboard geluidkaart opnieuw te installeren.
En waarschijnlijk zul je daarvoor ook de geluidskaart driver eerst helemaal moeten verwijderen.

Een verschil tussen een pc herstarten (een warme boot) of een pc helemaal uitzetten en na een aantal seconden weer opstarten (een koude boot) is dat bij een warme boot het geheugen niet altijd helemaal leeg wordt gemaakt als bij een koude boot.
Waardoor er bij een warme boot het ook mogelijk is dat er een conflikt kan onstaan met de geheugen toewijzing door de memory manager.

Maargoed op een computer gebeurd nooit iets zomaar uit zichzelf en dat het veroorzaakt wordt door een eventueel ander programma die op de computer is gezet is iets waar je wel rekening mee moet houden.
Dat hoef natuurlijk niet zo te zijn dat het komt omdat je zelf een ander programma zou moeten hebben geinstalleerd, maar wel omdat er ook onbewust iets van een malware programma kan zijn geinstalleerd die actief van het geheugen gebruik maakt.
En de computer helemaal door scannen met een anti-malware programma voor een heel klein beetje meer zekerheid daarover kan wel eens een goed idee zijn.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan