geluidseffectbeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

!<EriK-JaN>!

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Hallo

ik heb een 5.1 soundsystem gekocht, maar niet alle boxen doen het.
nou las ik in een topic dat dat kan liggen doordat het 2 kanaals is en 6 hoort te zijn ofzo.
dat kon je veranderen bij configuratiescherm>geluideffectbeheerder. alleen kan ik dat geluidseffectbeheerder niet vinden.

zou iemand zo vriendelijk willen zijn en mij in stappen te zeggen hoe ik daar kom.

al vast bedankt

Erik-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor systeem heb je gekocht? een home-cinemaset? welk merk?

Ik denk dat je het volgende bedoelt (zie bijlage):

Geluiden en audioapparaten in Configuratiescherm (in Klassieke weergave).

Daar kiezen op het het eerste blad bij Luidsprekerinstellingen voor Geavanceerd. Daar een 5.1 boxenopstelling aangeven. Let er wel op dat bij het tabblad Audio je 5.1 geluidskaart staat aangegeven (in mijn geval is dat een Soundmax Digital Audio)

Tijs.

Bijlagen

• audio_5.1.JPG
    audio_5.1.JPG
    60,5 KB · Weergaven: 108
Laatst bewerkt:
dankje voor je hulp tijs maar hier heb ik al lang gekeken. ik heb zelf op de forum naar oplossingen gezocht. niks hielp toen. maar ik zag wat staan over geluideffectbeheerder. daar kon je je poort veranderen. maar ik kan dat geluideffectbeheerder niet vinden.

nou hoop ik dus dat iemand weet waar dat staat.

Als je denkt dat het probleem bij de aansluiting van je surround set ligt (danwel het inschakelen daarvan), dan moet je vooral even in het boekje van je geluidskaart kijken.
In mijn geval moest ik in de Mixer (sndvol32.exe), via opties -> Geavanceerde geluidsopties, en dan in het Geavanceerd knopje van de hoofdgeluidsregeling, SPDIF aanzetten (Ac3 SPDIF) en mijn surroundset aansluiten op de coaxiale of optische aansluiting van mijn geluidskaart.
Er zijn ook (op het moederbord geïntegreerde) surroundgeluidskaarten waarbij voor de surround sound aansluiting de groene aansluiting achterop gebruikt moet worden, met een verloopstekkertje.

Overigens was het wel nodig om die 5.1 boxenopstelling te activeren voor 5.1 surround sound.

Bovenstaande kan geen fluit met jouw situatie uit te staan hebben, het is maar een poging om je tóch wat te helpen.

Mijn opties zijn verder op, helaas.

Toch succes gewenst,

Tijs.

zelfde probleem

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, maar volgens mij weet ik waar het aan ligt. Ik ben zoals eerdere mensen al zeiden, naar mijn geluidsopties gegaan maar dat hielp niet.
Ik kan namelijk dat SPDIF niet activeren. Ik kan er niks aan veranderen en het is niet aanklikbaar. Volgens mij moet ik dat juist activeren en dan is het wel goed. Weet iemand heel toevallig hoe dat moet?

Surround sound MD85500

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb alle boxen aangesloten op de 5.1CH aansluitingen, maar alleen de center en de sub box doen het. Alle mogelijke aanpassingen in geluidsbeheer geprobeerd maar niks hielp. Updaten van de driver werkte ook niet, want blijkbaar was ik ook al up-to-date... maar ja... Als er nog wat meer bekend is hierover graag reageren, want ik wil mijn surround sound in orde :)

@Roderik12:Welkom op Helpmij...:thumb:

Dit topic is uit 2006....en dus behoorlijk belegen.Daarnaast is inbreken/meeliften ook niet wenselijk op Helpmij.
Gaarne eigen vraag maken in juiste sectie en vermeldt dan ook je probleem even duidelijk erbij.Dit topic voorzie ik nu van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan