geluidskaart al in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

drempel

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
beste mensen,
ik heb het probleem dat mijn laptop geen geluid meer afspeelt. Ik heb een Dell latitude met win95.
Telkens als ik een Mp3 of een filmpje wil afspelen krijg ik de melding dat mijn geluidskaart reeds in gebruik is.. Maar dat is ie niet.. volgens mij..

ik heb geen virussen, geen spyware en de geluidskaart is ook in orde.. Deze problemen ontstonden ongeveer na het installeren van kazaa versie 2.02 (lite) . Daarom heb ik deze nu gedeinstalleerd. Maar dat helpt niets..
Wie o wie kan mij helpen??

de garoeten en alvast bedankt

Laatst bewerkt:
geluidskaart

heb je je laptop ook opnieuw opgestart? zo ja gaf hij toen de zelfde foutmelding?

soundkaart

de instellingen bij geluid, is daar je geluidskaart nog ingesteld als standaardapparaat? of bij taakbeheer wordt daar iets aangegeven, ik weet niet precies hoe dit gaat met win95 want ik heb zelf xp, en ben dit echt vergeten, misschien moet je de geluidskaart wel opnieuw installeren? geen uitroeptekens of zoiets bij apparaatbeheer?

Nee er staat nergens een uitroeptekentje...

Hoe zou ik die geluidskaart opnieuw moeten installeren?? Het is een standaard ingebouwde geluidskaart.. Ik heb er nooit iets aan hoeven doen.. Hoe zou dat dan moeten? een nieuwe driver installeren?

heel erg bedankt

geluidskaart

nee dat zou toch de laatste optie zijn hoor,het opnieuw installeren! het is vreemd dat hij aangeeft dat de soundkaart, al in gebruik is, kan je totaal geen geluid afspelen,ook geen systeemgeluiden?

helemaal nix... het gebeurt zelfs af en toe dat winamp een foutmelding geeft.

aangezien winamp die foutmelding gaf heb ik deze ook even gedeinstalleerd! Dat heeft geholpen! de systeemgeluiden doen het iniedergeval wel nu!
Ik ga even winamp opnieuw installeren en probeer het dan met een mp3.

jullie horen nog van me! Iniedergeval heel erg bedankt!

???

ik geloof dat ik nu zelf hulp nodig hebt want ik zou het niet,zo snel weten,ik vind dit ook moeilijk,ik krijg haast altijd alles gedaan, met de pc, maar dan moet ik er wel achter zitten,en zien wat er gebeurd, maar ja dat kan hier niet! dus ik durf het niet te zeggen, heb je wel drivers voor je geluidskaart? misschien even kijken bij de leverancier van je geluidskaart? ik denk dat er een conflikt is ontstaan, maar kan je niet vertellen wat! hij blijft in een taak staan, dus zou hij bij taakbeheer moeten staan, had je daar al gekeken, eenmaal ctrl alt delete

Mp3's en filmpjes doen het ook weer normaal... curieus..
Kan het zo zijn dat winamp de hele tijd stiekum de geluidskaart bezig hield?

?

ja als de pc zegt dat de geluidskaart nog met een taak bezig was,dan is dat ook zo! stond het bij taakbeheer?

Niet dat ik weet... Maar goed... Het probleem is (tot nu toe :P) opgelost. Ik hoop ook dat het zo blijft. Bedankt voor jullie moeite. En als het weer de mist in gaat dan meld ik het weer.

De garoeten en bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan