geluidskaart ALS100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkelbel

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
:confused: Beste leden van het forum ik heb een geluidskaar van het merk avance logic als100 die ik niet werkend kan krijgen, heb div. drivers geprobeerd maar niets helpt.
Als ik onder apparaatbeheer kijk zijn er geen fout meldingen door evetueel een uitroep teken of vraagteken. Ondanks dit werkt het geluid niet, ik heb Avance logic sound wdm adapter driver versie 4.10.0.2000 geinstalleerd.
wie weet raad? mail mij op johnhouten@hotmail.com

ff een vraagje
toen je de geluidskaart installeerde zie de pc wel dat ie nieuwe hardware gevonden heeft?

zo ja toen heb je de nieuwe drivers geinstallerd?

zo nee haal de kaart eruit en doe weer even opnieuw en zorg dat kaart goed zit

bios:computer opstarten dan tijdens opstarten waarschijnlijk delete indrukken zodat je in de bios zit(anders ff in je boek kijken)

kijk bij music en zet dit op disabled(erop gaan staan en enter-dan kun je keuze maken

geluidskaart

Ik heb de kaart uit de computer genomen en daarna er weer terug ingezet.
De computer opgestart, er komt geen melding voor nieuwe hardware.
Heb toe zelf het ikoon van hardware in het cofiguratiescherm aangeklikt en de computer naar nieuwe hardware laten zoeken, deze vond niets.
Ook nog gekeken naar de gegevens van de geluidskaart, die zijn;
Crystal-Clear 3D Sound-card fssc-A1.2 B/25IH
volgens de melding van de computer is het stuurprogramma van de kaart geladen en werkt het apparaat goed.
Alleen er komt geen geluid uit.

kijk eens of er bij je instellingen van je geluid of er niets op dempen staat en alle schuiven op max gezet
start-configuratiescherm-geluid-geluidsapparaten -geavanceerd

volumeregeling geluidskaart

Ja alle schuiven staan op maximaal en er staat niets gedempt.
Ik heb het ook met een andere geluidskaart geporbeerd maar ook dan komt windows niet met de melding van nieuwe hardware,maar dit was wel een kaart uit een 486 computer.

ook al eens in een andere gleuf geprobeerd?

je weet maar nooit?

vindt namelijk vreemd dat je pc geeen melding geeft van nieuwe hardware

andere gleuf

Ook dat heb ik geprobeert maar zonder sucses, ik denk dat ik een moeilijk probleem heb, is het wel op te lossen??

ja om van hieraf te zien heb je een "moeilijk"probleem

denk dat alles wel gedaan is

wellicht dat iemand in je omgeving er naar kan kijken

dat gaat dan toch makkelijker

wel je boxdraden in de goede aansluiting??
je weet maar nooit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan