geluidskaart doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb overlaatst een geluiskaart in een pc gestoken die er nog geen had, maar die doet het niet. Ik geef hier even een aantal gegevens in de hoop dat iemand me kan helpen.

Geluidskaart
Trust sc-5100
Trust51SurroundSoundcardSc5100.jpg

PC
Windows XP professional

Al geprobeert
1) geluidskaart in PCI slot gestoken
2) cd die bij geluidskaart zat gestart en de volgende foutmelding gekeregen:

Bijlagen

• _error.jpg
    _error.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Mogelijk is de oplossing heel simpel:

ga bij de opstart van de pc naar het bios en KIJK naar een optie als SOUND ONBOARD.
Staat daarachter -> enabled, verander dat dan naar disabled en sluit af met F10 (bewaar wijzigingen). Start door en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen (ALS het enabled zijn van sound onboard stond ingeschakeld)

Ik heb een optie gevonden: "ONBOARD" + naam van een geluidskaart
die op "auto" stond, en ik op "disabled" heb gezet, maar ik kirjg nog steeds dezelfde fout :(

Klopt, nu dien je nog de driver / geluidssoftware van je pci kaart te installeren of, anders gezegd, volg de handleiding zoals die bij je Trust is meegeleverd.

Laatst bewerkt:
stappen 1 tm 4:
kaart in pc stoppen

stap 5:
na het aanzetten van mn pc zou ik op "cancel" moeten klikken, wat nergens verschijnd

stap 6:
moet cd in cd-drive stoppen

stap 7 :
moet op "install driver klikken"
=> krijg die error message die ik in het eerste bericht heb toegevoegd als attachment :(

Die stap 5 begrijp ik wel, Trust gaat er vanuit dat Windows de nieuwe hardware detecteert en wil gaan installeren. Die poging moet je dan cancellen, maar als Windwos 'm niet detecteert, valt er ook weinig te cancellen.

Wat moet ik dan doen zodat die wel gedetecteerd word? Ik heb nie ehct veel verstand van hardware, dus kan dit echt niet oplossen zonder hulp :(

Wat moet ik dan doen zodat die wel gedetecteerd word?
Apparaatbeheer controleren, en eventuele gele tekens verwijderen, en de pc opnieuw opstarten.
Mocht detectie nog niet lukken probeer dan eens Configuratiescherm --> Hardware, en doorloop de wizard.

Ik heb hetzelfde probleem en alle tips hebben geen effect. Is het al opgelost bij jou?

Ja, het is al opgelost bij mij...

Ik had mn geluidskaart er blijkbaar niet ver genoeg ingeramd :o

Heb je wel in BIOS onboard geluidskaart op disabled gezet? Ik kom nl. bios niet in is beveiligd met password wat niemand meer weet. Ben zelf een leek in computers, maar verbaas me dat computer de hardware niet herkent. Is dat dan alleen een kwestie van die kaart er harder in rammen?

wel, het was de eerste keer dat ik iets in een pci slot stak, dus ik wist niet hoe ver die kaart derin moest. de aansluiting van de kaart moet er blijkbaar echt volledig in het pci slot zitten, anders doet die het niet.

als het aan je bios licht en je er niet in geraakt kan je de systeembatterij er een paar min uithalen en dan is die normaalgezien gereset :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan