Geluidskaart Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Ik probeer al een paar uur een driver te vinden voor mijn geluidskaart,
ik heb begrepen via dat ik eerst een chipset driver moet instaleren en daarna mijn geluidskaart kan instaleren.

Het gaat hier om INTEL82801FB ICH6 type geluidskaart, kan het software niet vinden....

Ook niet op het site van Intel, het gaat hier om de chipset Intel Grandale i915P

Ik kom er al uren niet uit, kan iemand me helpen mijn geluid weer op gan te krijgen.

Mvg en alvast bedankt,
Onder.

Altijd lastig dit soort vragen om een goed antoord te geven
Windows Vista heeft weer andere drivers nodig dan Windows XP en Windows 98 heeft weer andere drivers nodig dan Windows 2000
Snap je ??

Ook heeft Intel volgens mij nooit geluidskaarten gebouwd of geproduceert, maar alleen chips gemaakt of geleverd.

Dus wat meer en duidelijkere info zou het zoeken wat eenvoudiger maken.

Laatst bewerkt:
Altijd lastig dit soort vragen om een goed antoord te geven
Windows Vista heeft weer andere drivers nodig dan Windows XP en Windows 98 heeft weer andere drivers nodig dan Windows 2000
Snap je ??

Ook heeft Intel volgens mij nooit geluidskaarten gebouwd of geproduceert, maar alleen chips gemaakt of geleverd.

Dus wat meer en duidelijkere info zou het zoeken wat eenvoudiger maken.

http://img168.imageshack.us/img168/2074/geluidskaartyw3.jpg

Hier heeft u een screenshot van mijn geval, als Intel nooit dit soort kaarten heeft gemaakt waarom staat er dan intel bij, of is hij gewoon onboard gesoldeert op een Intel moederbord ofzo :S

Haal de geluidskaart en nou gewoon even uit uit en zoek of je een fabrikaantnaam en typenummer kan vinden.

Intel zegt niet zo veel, deze fabrikant maakt alleen maak chipjes.
Misschien kunnen de standaard AC'97 drivers die je overal op internet kan vinden werken.

Haal de geluidskaart en nou gewoon even uit uit en zoek of je een fabrikaantnaam en typenummer kan vinden.

Intel zegt niet zo veel, deze fabrikant maakt alleen maak chipjes.
Misschien kunnen de standaard AC'97 drivers die je overal op internet kan vinden werken.

Ik ben wel een ICT'er maar ik heb nog nooit een laptop opengemaakt, bang dat ik het niet meer inelkaar krijg :D

Nee liever niet, zijn er andere oplossingen? Dat AC97 ga ik proberen...

Ik ben wel een ICT'er maar ik heb nog nooit een laptop opengemaakt, bang dat ik het niet meer inelkaar krijg :D

Nee liever niet, zijn er andere oplossingen? Dat AC97 ga ik proberen...

Nope niet gelukt...

Wat nu :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan