Geluidskaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees dan zijn bericht van 21.42 uur, dáár staat welke geluidskaart hij heeft.

Wat het moederbord betreft, het is redelijk simpel.......................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 12
kan je niet zonder die geluidskaart heeft die geluidskaart meer effect? dan die onboard?

Hallo mensen.

Ik heb geen flauw idee hoe ik de naam van myn geluidskaart kan vinden en welke driver daar dus by past. Heeft iemand ervaring en wilt mij vertellen hoe ik die vind?

bij voorbaat dank,
Pc
We gaan nog even helemaal terug naar je startvraag. Hoe komt dat zo dat je die driver niet kunt vinden? Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of stopte het geluid er zomaar mee?

Als je Windows er opnieuw op hebt gezet dan ben je wellicht vergeten de moederbord drivers te installeren. Als je die er opnieuw opzet dan werkt het geluid weer. Waar je die drvers vindt? Op de met de machine meegeleverde CD / DVD.

Heb je die CD niet, dan moet je naar de site van Asus en daar bij jouw moederbord voor jouw Windows besturingssysteem de moederborddrivers downloaden.

We gaan nog even helemaal terug naar je startvraag. Hoe komt dat zo dat je die driver niet kunt vinden? Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of stopte het geluid er zomaar mee? Windows opnieuw geïnstalleerd.

Als je Windows er opnieuw op hebt gezet dan ben je wellicht vergeten de moederbord drivers te installeren. Als je die er opnieuw opzet dan werkt het geluid weer. Waar je die drvers vindt? Op de met de machine meegeleverde CD / DVD. Ik weet niet of ik die ooit gehad heb, ik kan wel even in de doos kijken...:eek:

Heb je die CD niet, dan moet je naar de site van Asus en daar bij jouw moederbord voor jouw Windows besturingssysteem de moederborddrivers downloaden. Het is een P5K/EPU trouwens, ik heb dat gedaan, maar er staat heel veel. LAN, AUDIO, BIOS. dus wat moet ik dan?

Post even een schermpje, gemaakt met de Wizzard 2008 en wel hetzelfde schermpje als dat ik gisterenavond om 23.13 uur postte, ik wil ZEKER weten dat ik je naar het goede moerderbord stuur / de juiste drivers adviseer.

Post even een schermpje, gemaakt met de Wizzard 2008 en wel hetzelfde schermpje als dat ik gisterenavond om 23.13 uur postte, ik wil ZEKER weten dat ik je naar het goede moerderbord stuur / de juiste drivers adviseer.

1-1.jpg

of?
2.jpg

Ik kom straks bij je terug voor de drivers, (ik moet even weg) maar waarom schrijf je eerder dat je een P5K hebt? Waar heb je die informatie vandaan? Ik lees in het schermpje Commando?

Laatst bewerkt:
Op mijn doos staat, P5K/EPU, misschien heb ik verkeerde doos voor me? :P

Heel misschien ja, mogelijk is de Commando slechts een aanvullende naam voor het basistype P5K/EPU, dat zullen we eerst uit moeten zoeken. Welke Windowsversie draait op je systeem?

Nee, geen afgeleide naam, Commando is een zelfstandige naam las ik zojuist bij Asus. Svp je Windows versie en dan krijg je een link naar de juiste drivers.

Pak de bovenste uit het rijtje van 6 van de chipset en pak de bovenste van de 3 uit het tabje Audio.
Installeer ze beide en je hebt weer geluid.
Klik (Kies voor Download en daarna voor WinXP)

Laatst bewerkt:
Ik ga het nu installeren, je hoort snel van me!
En alvast reuze bedankt!:thumb:

Chipset ging prima, maar de audio driver die ik download.
2x gedaan nu, als ik hem uitpak. Zegt die dat er twee bestanden CRC niet correct zijn..:confused: Volgens mij niet erg voor mij want in de root staat er dat het voor 64bit is.
Ik draai 32bit dus?:eek:

De 32 bit downloaden? Heb je de juiste versie aangeklikt, kijk anders even bij XP 32 bit en download opnieuw.

je kon kiezen tussen, XP, of XP 64bit. Ik neem aan dat ik XP ben. Ik heb heb nu ook de soundmax driver geïnstalleerd. Ik moet nog een download afmaken, daarna vertel ik of die het doet of niet. Toch alvast reuze bedankt voor het opweg helpen. Weet nu waar ik moet zyn. :):thumb:

Hoi pasja,
Ik heb weer geluid, bedankt!
Ook alle anderen!:thumb:
mvg,
pc

oh,het was dus toch onboard en het was dus toch realtek chip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan