geluidskaart en voip bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo454

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2005
Een vraagje: ik heb een creative sound-blaster live 24bit als geluidskaart, nou bel ik via voipbuster maar op één of andere manier kan de persoon met wie ik bel mij niet horen...(vervelend dus) Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet goed, als headset gebruik ik de logitech premium stereo headset...die staat bekend om zijn geschiktheid met internet bellen.
Iemand een oplossing voor dit probleem??
Alvast bedankt...

Je zult wel bij de instellingen van je geluidskaart gekeken hebben.
Ook bij die van Windows?

Er staan geen drivers of wat dan ook van xp in, hij is standaard door dell:confused: met de geluidskaart afgeleverd.

Nee ik bedoel start/config.scherm/geluiden en audioapparaten.
Loop die schermpjes nog even na.

Elisa,

Allemaal gedaan, maar er is niets aanwezig van xp, het is net alsof dell de kaart van xp eraf heeft gehaald en vervangen door een ander. Normaal gesproken zou er iets van ac'97 op moeten staan maar niets van dat alles, als ik probeer te downloaden (ac'97 drivers) geeft hij een melding dat er niets wordt gevonden aan hardware...en mijn andere geluidskaart werkt wel goed...alleen als ik de headset gebruik werkt de microfoon niet ik kan wel alles horen....

Ik heb ook een Dell en die AC 97 driver moet er op staan. Staat ook bij je downloads bij Dell of op de cd.
Dat heeft niets met Windows te maken.

als ik probeer te downloaden (ac'97 drivers) geeft hij een melding dat er niets wordt gevonden aan hardware
Bedoel je hier mee: 'Als ik de driver wil installeren vind hij de driver niet? Dan moet je nog AC97 installeren.
Als Windows geen hardware vind zou er iets met je kaart aan de hand zijn. (lijkt mij)

Je weet zeker dat er bij Geluiden niet iets gedempt staat?

Ik zal het nog eens nalopen allemaal, mischien zie ik iets over het hoofd. je hoort nog even van mij...tot zover bedankt:)

Als ik het goed begrijp heb je dus twee geluidskaarten?
Één van Dell en één van Creative?
Hoe ziet je apparaatbeheer eruit, heb je ook conflicterende apparaten?

creative sound-blaster live 24bit

Ik heb een dell dimension 9100, vanaf dell is er de creative sound-blaster live 24bit ingeplaatst en is alles wat standaard er op staat van xp eraf gehaald, dus als ik andere drivers (ac'97) wil installeren zegt hij dat hij deze niet kwijt kan omdat er geen hardware gevonden wordt....maar als ik wil voip(buster) bellen met mijn headset dan kan ik mensen wel horen maar mensen kunnen mij niet horen omdat er geen geluid uit mijn microfoon komt terwijl ik deze wel gewoon ingeplugd heb, ook mijn volume staat gewoon aan maar toch doet hij niets via de mic.

Maar, welke geluidskaart gebruik je nu op te voip-en?
Is dat de Creative of die op het moederbord zit geïntegreerd?

Als je die van Dell (moederbord) gebruikt zou ik de drivers gebruiken die met de pc meegeleverd zijn.
Creative gebruikt zijn eigen drivers, naar mijn weten geen AC97.
Verder zou ik apparaatbeheer even controleren of alle hardware goed functioneert.

Creative gebruikt zijn eigen drivers, naar mijn weten geen AC97.

Ze staan wel op mijn cd van Dell en ik installeer ze ook altijd naast Creative Audigy2.

Ik gebruik nu de creative sb...het lijkt wel alsof er van dell uit géén geintegreerde geluidskaart op zit, toen ik deze pc kreeg zat er al een creative sb op geinstalleerd.

Kijk eens op je cd met drivers.
of
Download EverestHome die laat je zien wat je hebt.

Hebben jullie hier iets aan?

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4 531, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam Dell Dimension 9100
Moederbord Chipset Intel Lakeport i945P
Systeemgeheugen 512 MB (DDR2-400 DDR2 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (11/08/05)

Scherm
Video kaart RADEON X300/X550 Series Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON X300/X550 Series (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X300 (RV370)
Monitor Dell E173FP [17" LCD] (U49415624HLL)

Multimedia
Geluidskaart Creative SB Live! 24-bit Sound Card
Geluidskaart SigmaTel STAC9220 A1 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

theo454 zei:
Geluidskaart Creative SB Live! 24-bit Sound Card
Geluidskaart SigmaTel STAC9220 A1 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]
Zo te zien herkend Everest wel twee geluidskaarten.
De Sigma komt mij niet bekend voor maar ik neem aan dat dat de geïntegreerde geluidskaart is.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je nu allemaal hebt geprobeert.

-Heb je de originele drivers van Dell geprobeerd te installeren?
-Heb je de originele drivers van Creative geprobeerd te installeren?

Misschien een overbodige suggestie, maar heb je op je headset ook een knopje aan het snoer waarop je de microfoon kunt uitschakelen of het volume kunt regelen?
Deze staat niet uit of op "zacht"?

Ik zal je laten zien wat ik heb:
attachment.php

Jij heb 7, ik 5.
Wel staat er bij mij AC'97 bij.

Laatst bewerkt:
En.....inderdaad, driver van de soundcard creative opnieuw geinstalleerd en alles nog weer voorbij gegaan en de microfoon met 20db opgeschroefd, en hij werkt nu wel goed!!
Wat het nou was? Geen idee, maar hij doet het dus kan ik tevreden zijn...

Jullie worden HARTELIJK bedankt voor jullie tips en suggesties....Een goede jaarwisseling gewenst en een pc-probleemloos 2006 toegewenst(gun ik mezelf ook)....bedankt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan