Geluidskaart Front en Rear

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb sinds kort een extra speakersetje aangesloten op mijn boxset zodat ik ook geluid uit het Rear kanaal heb. Het probleem is echter dat mijn boxset gebruik maakt van twee stekkers die in de geluidskaart moeten, eentje voor Front, en eentje voor Rear. Echter, op mijn geluidskaart zit maar één uitgang die gebruikt kan worden voor geluidsweergave. Ik kan dus maar één stekker tegelijk aansluiten, dus eigenlijk werkt mijn rear geluid gewoon niet.

Ik heb een Sound Blaster Audigy SE, een geluidskaart die output biedt voor 7.1 speakers. Kan ik op een bepaalde manier beide stekkers met een soort adapter aan die ene input zetten?

Misschien heb je hier nog wat aan

soundblaster.jpg

zwart is front groen is rear oranje is subwoofer indien je die heb.

Wat raar, ik sluit de achterspeakers aan op die aansluitingen maar er komt gewoon geen geluid uit.
Maar ja, ik heb dan ook weinig geluidsbronnen die gebruik maken van surround sound.

Okee, laat ik het anders stellen, hoe zorg ik ervoor dat hetzelfde geluid uit beide speakers komt? Dus dat beide speakers aangesloten worden op de front line out?

Deze instelleingen zijn waarschijnlijk in de software te maken die bij de geluidskaart hoort.
Dit staat in de handleiding. Kijk bij de hoofdtoepassing waarmee u de luidsprekers beheert en problemen met luidsprekerconfiguraties oplost.

Hier heb ik de gebruiksaanwijzing tijdelijk On-line gezet.

Sla dit bestand op op schijf en als je problemen hebt, klik je met rechtermuisklik en dan eigenschappen.
Selecteer het tabblad Algemeen, klik op de knop Blokkering opheffen en klik op OK.

Laatst bewerkt:
Hmmkay. Wel jammer dat Creative zulke programmaatjes alleen voor Windows uitbrengt. Doe ik nou net een beetje afstand van Windows :rolleyes:
Maar goed, toch bedankt. Als ik weer eens in Windows zit zal ik eens kijken hoe ik dat kan doen. Voor Linux vraag ik anders wel even op de Ubuntu boards :p

Haha, nee klopt. Foutje van mij. Creative heeft niks gereleased voor de Sound Blaster SE, helaas. Maar ik heb al iets gevonden, en het werkt :) Ik moest een ALSA sound configuratie handmatig veranderen. Zou het anders nooit geweten hebben hoor, toevallig dat ik het zie op Ubuntuguide. Toch bedankt hoor, in ieder geval werkt Linux al, straks Windows nog even instellen :) (ik dual boot).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan