Geluidskaart installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
174
Heb hier een computer staan en wil daar een losse geluidskaart in zetten ipv van de aan sluitingen van het moederbord te gebruiken, doet het wel goed maar wil via mijn stereo installatie geluid op boxen via een apart kanaal.

Voordat ik de geluidskaart in een slot steek moet ik dan eerst de software installeren van die geluiskaart of kan dit ook nadat ik hem erin heb gezet en hij herkent is door XP als dit het geval is hoor!
En moet ik dan later in de bios ook nog iets veranderen, denk het wel maar ben ook niet zo thuis in dat soort dingen. Wie kan mij raad geven,

Alvast bedankt

:confused:
 
Disable eerst je oude geluidskaart via start/configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer. disable je geluidskaart en zet je pc uit. steek je nieuwe pci-kaart in en start je pc op. Windows herkent de geluidskaart en klaar is kees. Mocht Windows je geluidskaart niet herkennen dan kun je altijd nog de drivers vanaf een cd installeren. Succes.
 
het is niet zo dat ik een oude kaart eruit wil halen en een nieuwe erin ik gebruik nu de onboard geluid van het moederbord, wil dit niet meer gebruiken maar via een aparte geluidskaart.:)
 
Geplaatst door maretakje
het is niet zo dat ik een oude kaart eruit wil halen en een nieuwe erin ik gebruik nu de onboard geluid van het moederbord, wil dit niet meer gebruiken maar via een aparte geluidskaart.:)

Klopt sommige geint.geluidkaarten kan je op het mobo uitschakelen maar het makkelijkste is via het config.scherm. Nieuwe er in en klaar is kees. Je hoeft dus niet eerst iets te verwijderen, alleen maar uitschakelen.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan