Geluidskaart met apart soort aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Berichten
1.590
Ik ben op zoek naar een geluidskaart waar ik boxen op aan kan sluiten die alleen een draad hebben. Dus zonder stekker maar alleen een audio kabel. Er moeten 2 van zulke boxen op worden aangesloten.

Ik heb er al een Aureon 5.1 PCI in zitten maar deze is daar volgens mij niet geschikt voor.

Wie kan mij helpen?

// Robert G.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet makkelijker om 2 stekkertjes aan die kabel te zetten. Stuk goedkoper iig.:) :D
 
Bedoel je Boxen zo van "luidsprekerboxen"? van die houten kistjes met een paar speakers er in? En dan een draadje er aan [twee aderig luidsprekersnoer]?
Als dat het is... gaat het niet, met geen enkele geluidskaart... want het eindversterkertje dat op een geluidskaart zit heeft net genoeg vermogen om een koptelefoon aan te drijven....
Daarom zitten in al die boxen voor PC's een eindversterker in één van die boxen of in de "subwoofer" ... Is ook wel begrijpelijk... ten eerste zou die versterker behoorlijk wat stroom van je voeding af slurpen [en al die andere troep in zo'n PC vreet ook al zoveel], bovendien heeft een beetje leuke eindversterker een groot koelblok nodig... en al die extra warmte in de kast zit ook niemand op te wachten....
 
En hoe kan ik dit nu oplossen?

Is het mogenlijk om ze via mijn stereo op mij pc aan te sluiten? En wat heb ik daar voor nodig?
 
Boxen op je stereo aan sluiten, en tussen de stereo lijn ingang [één van de ingangen die je niet gebruikt: DvD, Tuner, Tape of iets dergelijks] en de PC een kabeltje [kant en klaar te koop] met aan één kant 3,5 mm stereo jack aan de andere kant 2x tulp [male]...

Je hebt wel kans op BROM.... zeker als die kabel erg lang is.... ideaal zitten PC en stereo op hetzelfde stopcontact...... alternatief zijn er setjes [zender en ontvanger] te koop, bijvoorbeeld van Marmitek, waarmee je het PC signaal draadloos naar je stereo kunt sturen... die geven géén brom......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan