geluidskaart niet aan de praat te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dea

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
1
Hallo allemaal,
ben andrea en heb een probleempje..
heb een nieuwe computer en alles lukt wel met installeren alleen de geluidskaart werkt niet mee. Moet hem wel hebben on board volgens de factuur, maar als ik media player open krijg ik de volgende melding :

De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet...

Wie kan mij helpen???

Andrea
 
Je moet wel de drivers van de geluidskaart installeren. Als het on board is staan die op de cd van je mobo.
 
Hallo Andrea, welkom op het forum.

Weet je toevallig het merk en type van je moederbord??
 
In je bios moet je je on board geluidskaart op "enable"zetten
 
Geplaatst door Andre61
In je bios moet je je on board geluidskaart op "enable"zetten

Hmmm... kan zijn dat ik verkeerd ben, maar als je mobo een onboard geluidskaart heeft, staat, in je bios, die default, dus enabled. Het enige is je drivers installeren, maar we horen weinig van TS. Dus even afwachten.....
 
Om naam en merk van geluidskaart te achterhalen download je http://www.hwinfo.com/ download wel hwinfo32 niet hwinfo
instaleer en run geeft informatie over alle hardware met die informatie kun je drivers vinden en downloaden alls je geluid on board is dien je drivers te downloaden bij moederbord firma,als het een echte geluidskaart is bij fabrikant geluidskaart.
informatie moederbord vind je ook met hwinfo32

programma is 14 dgn gratis te gebruiken
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk met everest aanrader !,gratis.meer informatie en ziet er wat leuker uit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan