geluidskaart niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

langePat

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hoi,

Ik heb gister m'n pc opnieuw geïnstalleerd maar als ik nu de drivers voor m'n geluidskaart wil installeren dan krijg ik de melding dat ik m'n geluidskaart moet aansluiten terwijl hij al aangesloten is. Het is een 5.1 van Trust (sc-5250)

staat 5 keer HD Audio-apparaat en bij allen staat dat het correct werkt :confused:

het betreft een Vista 64bit trouwens

Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt hij wel goed? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat windows automatisch die drivers opgehaald heeft.

Verwijder alle Audio HD apparaten, en start Windows opnieuw op. Laat windows vervolgens gewijzidge hardware zoeken.

had dat gedaan, hielp niet, toen zag ik C-Media PCI Audio Device staan en klikte op stuurprogramma's bijwerken maar nou blijft het geluid zeg maar continue hangen en m'n pc is gelijk weer een stuk trager

Kan je niet van de site van Trust de drivers downloaden en installeren?

Heb ik gelijk gedaan maar mocht niet helpen, kreeg gister ook opeens het blauwe scherm door een driver maar kon niet zien welke.

Kan je de geluidskaart physiek uitbouwen en dan opnieuw je systeem testen? Misschien is je geluidskaart kapot. Indien het een interne geluidskaart betreft, dan kan je die in de BIOS uitzetten.

ik heb verder geen problemen meer met de kaart erin, het bleef bij die ene keer

ik heb m'n geluid weer terug, ik wist dat ik iets vergat aangezien ik hetzelfde probleem had toen ik deze pc net had gekocht en de kaart over had gezet. ik had de driver bijgewerkt via de pc inplaats van online laten zoeken.

Oké, vanochtend had ik nog geluid en toen ik net m'n pc opstartte had ik weer geen geluid, C-Media PCI Audio Device staat overigens ook niet meer in de lijst. Heb bovenstaande stappen herhaald zonder resultaat :(

Kan je eens heel brutaal in het BIOS het NVRAM geheugen wissen? Of terug gaan naar standaard waarden? Maakt dat nog verschil?

heb er een nieuwe geluidskaart ingegooid (ik kan echt niet zonder muziek)

ik ga een poging wagen in de bios.....k*t ding

het lukt me niet om de NVRAM optie te vinden, zag overigens ook dat de C-Media PCI Audio Device weer niet in de hardware lijst staat....ik word zo moedeloos van die pokke ding, het gaat goed tot ik de pc uitzet en later de dag (of de volgende dag) weer aan zet

Het begon trouwens na de politie ransomware pop up (schoot me net te binnen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu komen wij dichter bij een oplossing: vermoedelijk is door de politie malware je Windows instabiel geworden.

Oplossing: alles backuppen wat je nog nodig hebt naar een extern harde schijf, en dan Windows kaal installeren.

Indien het dan nog niet werkt, dan heb je een hardware fout.

@langePat,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er niemand reageert kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken.

Bedankt lutz, ik zal het proberen als ik m'n toetsenbord en muis werkend heb, hoef gelukkig niks te backuppen aangezien ik hem een week geleden opnieuw had geinstaleerd (ook door de politie malware en een foutje met backuppen), sorry satshow

Edit: het opnieuw installeren heeft niet geholpen, de geluidskaart staat nu als onbekend apparaat in de lijst. ik betwijfel of het een hardware fout is aangezien ik deze geluidskaart vrijdag heb gekocht en toen deed hij het, toen ik de pc de volgende dag opstartte deed hij het niet meer (zelfde probleem als met de vorige geluidskaart)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan