geluidskaart niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
Ik heb mijn geluidskaart in mijn pc (1) geplaatst. Hij wordt echter niet herkend. Er wordt zelfs geen onbekend apperaat herkend.

Ik heb de kaart in een andere pc (2)gestopt en daar werkte hij prima.

Ik heb vervolgens een andere kaart geluidskaart in de de pc (1) gestopt en die werkte prima.

Ook heb ik beide kaarten in verschillen sloten getest. Maar met het zelfde reslutaat.

weet iemand een oplossing.

bedankt knackje
 
sweex soundcard 4.1 channel

Wat moet ik dan met die sisoftsandra. Hij wordt niet herkend. :(

groeten

knackje
 
is Plug and Play OS wel ingeschakeld in je bios?
-----

P and P os staat er meestal.

die moet op ENABLED staan
 
bedankt,

echter is dat nog al een probleem. Ik kan mijn bios niet inkomen. Wanneer ik de pc opstart is mijn beel swart echter staat er alleen een aantal getalle. Dnek een geheugen check ofzo. Dit blijft even zo staan en gaat vervolgens naar het scherm van win 98. wanneer ik op del of f1 druk tijdens het opstarten gaat hij ook niet naar het bios

Die andere kaart werkte wel dus ik denk ook niet dat het daar aan ligt

groeten

knackje
 
Ik heb net een pci netwerkkaart getets en die wordt gewoon herkend. Trouwens die andere geluidskaard is geen pci maar zo'n andere een wat grotere.

Ik weet nu echtniks meer om te testen.

iemand nog ideeen

bedankt

knackje
 
Heb net bij die andere pc die geluidskaart er in gestopt en in het bios de plug en play op disabled gezet en vervolgens de pc opgestart. Toch wordt hij nog herkend dus daar ligt het echt niet aan.

hopelijk hebben jullie nog meer idieen.

groeten knackje
 
Laatst bewerkt:
Geen PCI maar een wat grotere???.
Je zei net de kaart sweex 4.1...
Dat moet bijna 100% zeker een PCI zijn.
En om in een bios te komen moet je niet alleen F1 drukken maar meestal F2, DEL of in sommige gevallen F10.

Veel suc6
 
Sweex geluidskaart

Dit lijkt mij gewoon een driver probleempje.

Klik hier voor de drivers die bij die geluidskaart horen.

Suc6
 
Hij wordt niet eens herkend.....waarom dan nog eend driver installeren van iets dat er "niet" is.
 
Laatst bewerkt:
Geluidskaart.

Herkennen is iets anders als gezien worden door het OS.

Indien Windows wel een Apparaat ziet maar niet weet om wat of welk apparaat het betreft dan is het installeren van de juiste driver voldoende.

indien het apparaat in het geheel niet door je OS gezien wordt (maw. dat het apparaat niet eens bestaat voor Windows dan is het een hardware probleem)

10 tegen 1 dat je geluidskaart niet wil samenwerken met je mobo ofwel je geluidskaart is kapot.

Ik denk het eerste.

Suc6
 
Als je goed leest staat er dat het in andere mobo's wel werkt en dat hij niet kapot is....
En dat een PCIkaart niet werkt met de mobo is onzin...kans 1 op 1000.
 
Pci kaartje.

Als je goed leest staat er dat het in andere mobo's wel werkt en dat hij niet kapot is....

Ik heb goed gelezen maar op jou mobo werkt ie dus niet .

En op andere wel.....

Vul zelf je antwoord maar in!

Suc6 met de Sweex. (wilde slechts helpen :confused: )

Ps.: de PCI standaard heeft geen r : )k te maken met de chip die op die PCI kaart gebruikt wordt en je mobo hecht meer waarde aan de gebruikte chipset op je kaartje dan het PCI protocol.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet van mij....maar de 2 mobos van een ander...

(wilde ook alleen helpen:s)
 
PCI kaart

Of die kaart nu van jou is of niet hij werkt blijkbaar niet met die mobo's.

Volgens mij is het probleem te wijten aan onwillige mobo's.

Suc6
 
Hallo,

Ten eerste wat is een Mobo ?

Even voor de goede orde die sweex kaart is wel een pci kaart maar die andere geluidskaart die ik heb getest is geen pci kaart maar zo'n iets grotere. Een lan kaart die ook pci is werkte wel in het zelfde slot als waar ik die pci sweex kaart heb getest.

NOg iedeen

bedankt

knackje
 
Geplaatst door knackje
Hallo,

Ten eerste wat is een Mobo ?

Even voor de goede orde die sweex kaart is wel een pci kaart maar die andere geluidskaart die ik heb getest is geen pci kaart maar zo'n iets grotere. Een lan kaart die ook pci is werkte wel in het zelfde slot als waar ik die pci sweex kaart heb getest.

NOg iedeen

bedankt

knackje

Ik denk dat je bedoeld( met die andere die je hebt getest) dat dat een oude isa ( zwart slot ) is.

Alleen schiet je daar niks mee op.
Je kunt wel iets anders gaan testen, maar het feit blijft dat die pci kaart het bij jou om wat voor redenen ook het niet doet..

Test die sweex kaart in een andere pc, doet ie het daar wel en bij jouw niet???????????/... einde oefening
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan