Geluidskaart niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0210

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Gekopieerd van een ander forum:

Hoe stel ik in dat m'n computer m'n interne geluidskaart pakt als de externe er niet is?

Ik heb op het moment geen externe geluidskaart mee, en krijg hem niet aan het afspelen via de interne...

Ik zie nu ook dat er geen geluidskaart staat in m'n apparaatbeheer. Ik heb net nog een update gedaan voor m'n chipset, maar hij staat er niet tussen. Ook heb ik al m'n bios op default gezet (misschien was ie disabled?).

Na verder onderzoek kwam ik eruit dat de 82801GBM toch niet de geluidskaart is.

Dit kwam ik tegen:

http://img829.imageshack.us/gal.php?g=geluidskaart2.png

Ik krijg het idee dat mijn geluidskaart gewoon helemaal niet herkend wordt door m'n computer...

What to do?

Iemand?

Ja, wel een paar ;)
Maar, vergeet wat je in die linkjes leest. Die eerste is zelfs gedeeltelijk een beetje flauwekul; er is óf een pci(-e) kaart aanzwezig óf niet en niet soms wel en soms niet. Ik snap vraagsteller echter wel ( ;) ) hij vraagt 't alleen een beetje 'krom', maar ook zijn probleem is relatief simpel op te lossen.

Download en installeer de Wizard 2010 en maak een screendumpje van het scherm dat verschijnt als je op de 'muzieknoot/luidspreker-icoon' klikt.

Laatst bewerkt:
Je reactie is heel vreemd opgebouwd? Heb je in het goede topic geantwoord?

Zal ondertussen toch ff checken of dat werkt...

Wat betreft je vraag of ik in het goede topic heb geantwoord:

Op je concrete vraag of iemand ideetjes heeft, antwoord ik : "Ja, wel een paar".

Vervolgens stel ik één van de door jou gepostte linkjes ter discussie, m.a.w. "Ja", 100% zeker weten dat ik in het goede topic zit ;) :D

Wat ik graag nog even voor alle zekerheid vast wil stellen voordat ik je een driver / oplossing adviseer, is het volgende:

svp even vermelden hoe apparaatbeheer (bereik je via configuratiescherm) eruit ziet (v.w.b. het geluidsgedeelte) Uitroeptekens ? Cirkels met kruizen erin?

Tot slot, klik in de PC Wizard eens op het icoontje links boven en vertel welk moederbord er in je machine zit.

Oké, het is mij helder, ik hoop je zo de juiste software aan te kunnen wijzen.
Mocht je deze posting lezen alvorens ik de drivers post, dan zou het voor mij ook interessant zijn om te weten hoe het probleem zo is ontstaan:
- deed het geluid het altijd goed en stopte het zomaar zónder dat er iets aan de installatie sofwarematig en of hardwarematig aan de machine is veranderdr?
- is Windows er opnieuw opgezet en deed het geluid het niet vanaf het moment van installatie? Zo ja, heb je na de Windowsinstallatie de moederbord (chipset) drivers geïnstalleerd?
- je draait Windows XP?

Laatst bewerkt:
Je vindt hier de drivers. Selecteer in de drie vakken (onder 'please select product'):

Notebooks
X51 series
X51H

Selecteer daarna je Windowsversie in de popup.

Laatst bewerkt:
Hé gast0225, ik zit met hetzelfde probleem. ik wil graag de juiste audio drivers downloaden. zou je mij alsjblieft ook kunnen linken naar de juiste drivers? zou super zijn! dankjewel :thumb:

hieronder mijn computer gegevens:

windows 7 64 bit.
systeemgegevens.png

Laatst bewerkt:
Dit moet je moederbord zijn en dan vind je hier de geluidsdrivers. -> is middelste grijze drukknop. (Klik daarna op 'download' en vul bij 'operating system' de gegevens : Windows 7, 64 bit in.) Daarna vind je ze onder 'audio'.

Download niet de rode betaversie, maar : Version 6.0.1.5859

Laatst bewerkt:
Dit moet je moederbord zijn en dan vind je hier de geluidsdrivers. -> is middelste grijze drukknop. (Klik daarna op 'download' en vul bij 'operating system' de gegevens : Windows 7, 64 bit in.) Daarna vind je ze onder 'audio'.

Download niet de rode betaversie, maar : Version 6.0.1.5859

thanks :D heb t helemaal werkend nu. had het nodig voor line-in recording

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan