geluidskaart onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
192
ook in MS forum geplaatst, maar je weet maar nooit:
Heb eerst twee maanden de test versie van 7 op deze pc gedraaid, en had daarop alles draaien wat ik heb, na aanvankelijk wat moeite te hebben met de scanners. Toen dorst ik het aan de definitieve versie erop te zetten, en nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn soundblaster audigy aan de praat. Heb de drivers van creative zelf ( die zoekt op je pc naar geïnstalleerde hardware en geeft dan de benodigde software) en die zegt "alles oké, U heeft de beste software", maar Windows geeft me te verstaan (bij het luidsprekertje van volume regeling, als ik dat aanraak met de muis)"geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd", terwijl ik dual boot draai met XP waar ik wel gewoon geluid heb, en de evaluatie versie voorheen had ook gewoon geluid. Wie o wie helpt mij???:(
 
In apparaatbeheer de geluidshardware verwijderen, daarna ook de map met bestanden leeggooien (pc tussentijds NIET opnieuw op laten starten).
Draai nu eerst een cleanertool zoald bijv. Ccleaner om alle loze registersleutels te laten verwijderen. Herhaal deze stap meerdere malen. (zie een handleidinkje hieronder dat ik recentelijk heb gemaakt. Voer dit letterlijk zo uit!)

Nu pas de machine opnieuw opstarten en kijken of de kaart gedtecteerd wordt. Zo ja, mooi, zo nee, dan de Creative driver installeren.

Handleidinkje Ccleaner:

Rechtsboven, op de dikke witte pijl in het groene vak klikken, Klik

Ok dan.

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Klik vervolgens links in beeld op het icoontje van gereedschap (baco).
Selecteer in de lijst de progjes die je kwijt wilde / of kwijt wilt. (Voorzichtig! Verwijder alleen die progjes, waarvan je zeker weet dat ze niet meer op de hdd staan!) Als je in het baco menu gaat rommelen, krijg je van mij garantie tot de voordeur.................!!!

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Nu zouden de loze verwijzingen weg moeten zijn.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.
 
In apparaatbeheer de geluidshardware verwijderen, daarna ook de map met bestanden leeggooien (pc tussentijds NIET opnieuw op laten starten).
Draai nu eerst een cleanertool .

Ten eerste dank voor de uitgebreide reactie.
Echter: Als ik in apparaatbeheer audigy verwijder (deïnstalleer), begint apparaatbeheer te stuiteren, en zet het net zo hard weer terug! Als ik in CC audigy en alles wat erbij hoort deïnstalleer, kan ik daarna inderdaad een hele waslijst sleutels wegkiepen, maar in apparaatbeheer blijft windhoos hardnekkig audigy weer terug zetten. Heb echt wndows7 drivers van creative, als ik Windows update laat zoeken komt die met eigen audigy drivers op de proppen, maar evengoed blijft het rode kruis bij volume-regeling staan, snap er echt niks van, omdat het met de release candidate goed werkte.
 
Hm, het gemis aan 7 bij mij wordt nú al duidelijk. Ik ging er vanuit dat 7 net zo zou reageren als Vista-> 'vragen' om een herstart, maar niet direct zélf al weer terugplaatsen van de driver(s).
Daar ik geen 7 heb, kan ik je probleem helaas niet even simuleren, sorry.
 
Kan dicht. Heb herinstallatie gedaan, en toen vond 7 wèl de drivers?:shocked:

Heb de zaak nu onder contrôle.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan