geluidskaart op 64-bit pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
409
Ik heb een pc met windows XP Pro 64-bit edition maar het programma voor mijn geluidskaart (soundmax) dat op de cd-rom van het moederbord meegeleverd is ondersteund geen 64-bit...ik kan deze dus niet installeren, zijn er andere programmaatjes of zo die ik in de plaats kan installeren, met de standaard drivers van windows werken blijkbaar niet al mijn boxen...
 
Heb je al gekeken op de site van het merk van de geluidskaart?

Overigens snap ik niet wat je met de 64-bit versie van XP moet. De meeste drivers voor de hardware zijn er nog niet in 64-bit of werken nog lang niet optimaal. Mede hierdoor is de 32-bit versie van WinXP nog steeds evensnel dan de 64-bit variant, terwijl in deze versie dus nog lang niet alle hardware ondersteund wordt.

http://tweakers.net/nieuws/38671/?highlight=64-bit

Nadat alle resultaten verzameld waren, bleek dat Windows XP Pro x64 vrijwel volledig identiek presteert aan de 32bit-versie. Ook het gebruik van een single- of dual-coreprocessor veranderde niets aan deze conclusie: zowel de FX-57 als de X2 4800+ presteerden vergelijkbaar in beide Windowsversies. Tom’s Hardware ziet daarom ook geen concrete reden om al over te stappen naar de x64 versie van Windows XP, tenzij gebruikers specifieke 64bit-applicaties willen draaien of software gebruiken die meer dan twee gigabyte werkgeheugen nodig heeft.
 
Het is een geluidskaart op het moederbord zelf, het moederbord is een asus k8v-se deluxe

ik heb op t moment enkel geluid via de 2 front-boxen

--------------------------------edit-----------------------------------
Bij de spellen "duke nukem manhatten project" en "Quake 4" werken de boxen plots wel....de rest dus nog steeds niks
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan